Thursday, July 17, 2008

Futureheads

Ny musik är alltid roligt, det har jag nämnt här några gånger tidigare, och nu har jag upptäckt ännu ett spännande band. Bandet heter Futureheads och spelar musik som för tankarna till The Jam, även Arctic Monkeys och Killers tycker jag att man kan höra drag av i deras musik. Jag har bara lyssnat igenom skivan en gång än, därför kan jag inte riktigt avgöra hur bra det är, men det verkar onekligen väldigt lovande. Låtar som Broke up the time och Radio heart fastnar snabbt och jag känner mig ganska säker på att det här albumet kommer att växa ganska snabbt. This is not the world heter skivan, The Futureheads heter gruppen, bara att sätta igång att lyssna.
Men den musiken får vila lite i helgen, nu väntar två dagar med hårdrock. För mina popöron kommer det nog bli lite påfrestande med alla gitarrsolon och snabba trummor, två dagar borde jag nog kunna klara av i alla fall. Dagens mest intressanta spelning är nog Entombed, jag har sett dem ett par gånger förut, men de brukar vara underhållande och eftersom Orvar är på området och filmar en dokumentär kanske det komma ett spännande gästspel. Hoppas de spelar Night of the vampire, det är en riktigt schysst låt. Annars är det nog Europe som drar mest folk ikväll, Final countdown och Carrie kommer säkert locka en del besökare. I morgon är det festivalens stora dragplåster som kliver in på scenen, både Thin Lizzy och Alice Cooper spelar då. Det kommer vara livat i Kilafors i helgen och det är verkligen på tiden.

Dagens låt: The Futureheads - The beginning of the twist
Why dont we get it started with a kiss?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home