Wednesday, July 16, 2008

Mer tapeter

Dagarna består till stor del av tapetsering nu, men det går verkligen framåt i arbetandet också. För en månad sedan visste jag inte ens vad spackel var, det är något som jag har full koll på, kanske inte vad det innehåller, men i alla fall hur det fungerar. Tapetvärlden var tämligen outforskad för mig när jag och Malin började leta tapeter, men nu har jag koll på mängder av olika kollektioner från företag som Borås tapeter, Eco, Decor Maison och Duro. Det ska inte dröja länge innan vardagsrummet är färdigt, sedan är det bara två rum kvar innan makeovern är färdig, åtminstone i tapetväg.
Jag har hunnit med en del annat idag också, både titta på Malins dressyrträning och en rejäl kaffetår hemma hos Den Gamle Franken. Den Gamle Franken hade en del intressanta bilder att visa upp från maskeraden, hans egen förvandling till Jack Sparrow var mycket imponerande. Det hade tydligen väckt en del uppmärksamhet när de vandrade hem från krogen som vi besökte, det hör nog inte till vanligheterna att en av världens mest kända pirater vandrar genom staden mitt i natten. Vi hade tur som fick gå en glesbefolkad väg hem från tillställningen, vi slapp ställa upp på fotograferingar med okända människor, det gjorde inte Den Gamle Franken, Pokervinstförstöraren och Kusen.
Riktigt tungviktsmöte här i Gästrikland idag förresten. Brolle spelar i Sandviken och Nordman i Gävle, användandet av uttrycket pest eller kolera har aldrig varit mer passande. Tur att mina gamla hemtrakter kan erbjuda lite bättre kvalitet, även om jag inte är någon hårdrockare ser jag fram emot helgens rockweekend.

Dagens låt: Weeping Willows - Heart of hearts
You make a grey day colorful

0 Comments:

Post a Comment

<< Home