Sunday, June 15, 2008

Resebokning

Idag bokade jag och Malin vår semester, vi har funderat länge på när och var vi ska åka, det slutade med att vi köpte oss en resa till Paris. Om två veckor bär det av ner till Frankrike, sedan ska vi spendera fyra dagar i deras huvudstad. Ingen av oss har varit i staden tidigare, så det känns väldigt spännande. Min franska är ganska begränsad, kan bara säga att jag heter Tomas och att jag är trött, men jag hade å andra sidan inte mycket hjälp av min tyska i Tyskland heller, så det ska nog gå bra. Vi hittade ett hotell i närheten av Montmartre, så nu måste jag verkligen se till att kolla Amelie-filmen så jag vet vad jag har att vänta mig av området. Det ska bli oerhört skönt att komma iväg på semester, bara att börja räkna ner till resdagen.
Annars har det varit en lugn dag idag, lite plockande i lägenheten i väntan på det linnéskåp som köptes på loppis igår. Bland annat har jag hunnit med att sortera mina serietidningar, blev inte så mycket till sortering egentligen, det hade Malin redan ordnat, men jag tittade igenom dem i alla fall. När jag tittar igenom tidningar som är ifrån början av 80-talet blir jag alltid lika nöjd över att ha upptäckt marvel senare. Det känns mycket coolare att ha vuxit upp med Wolverine, Daredevil och Punisher än med Järven, Våghalsen och Straffaren.

Dagens låt: Damien Rice - Blower´s daughter
I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home