Wednesday, June 04, 2008

Förändring

Det är en stor förändring på gång i mitt liv just nu, jag har nämligen fått ett nytt jobb. Från och med nästa läsår kommer jag att jobba på en skola i Gävle i stället, med cykelavstånd hem. Det är otroligt bra erbjudande jag fått och det känns väldigt bra att jag fått den här chansen, men det har också lett till det kanske svåraste jag gjort som lärare, nämligen lämna klasser. Eftersom jag slutar på mitt nuvarade jobb kommer jag inte följa mina nuvarande elever genom högstadiet och det känns tråkigt. Det var verkligen tufft att stå inför ungdomar som man tycker mycket om och berätta för dem att man inte kommer att vara kvar när de kommer tillbaka efter sommaren. Jag vet att jag kommer trivas otroligt bra på mitt nya jobb och tjänsten är som gjord för att passa mig, den här chansen kommer inte tillbaka, en det kändes otroligt tufft att säga det till eleverna. Vanligtvis när jag lämnat klasser har det varit för att de själva gått ut, men den här gången är det annorlunda. Det nya jobbet verkar hur som helst väldigt bra och det känns väldigt motiverande. Kollegor i min egen ålder, nära till jobbet och en inriktning på skolan som passar mig perfekt. Jag kommer att sakna mina elever här väldigt mycket, men det är den enda anledningen till att jobbytet känns jobbigt. Nu är det snart sommarlov, sen väntar alltså nytt jobb, mycket spännande.

Dagens låt: The Smiths - There is a light that never goes out
And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis till jobbet! Nu blir jag inte helt ensam i sätra området :) /LIV

1:11 PM  
Blogger kricko said...

Grattis till jobbet Tömp! Fan va roligt :)

1:43 AM  

Post a Comment

<< Home