Saturday, June 07, 2008

Hästtävling

Nu är jag nyss hemkommen från min resa med Malin och hennes familj ner till Strömsholm. Där har vi besökt ett stort hästarrangemang, hoppning och dressyr pågick konstant på två olika banor. Vi har haft otrolig tur med vädret, det har varit varmt och soligt båda dagarna vi varit på plats och min bonnbränna har börjat tappa lite av sin skarpa kant i alla fall.
Dressyr är något som jag aldrig varit i närheten av att förstå, jag är fortfarande ganska långt ifrån, men jag börjar i alla fall få en liten aning om vad det går ut på och hur det fungerar. Malin har gjort sitt bästa för att få mig att förstå skillnaden mellan hopphästar och dressyrhästar och vad som är det svåra i de olika grenarna. Det har varit en trevlig resa, förutom hästtittande har det blivit hotellfrukost med melon och god, libanesisk mat på en restaurang inne i Västerås.
Tyvärr blev det väldigt få kort tagna, jag har varit slarvig med sånt den sista tiden, så därför kan jag inte visa hur fint tävlingen låg, bakom Strömsholms slott. Det här var en perfekt sak att åka iväg på dagen efter skolavslutningen, nu har jag bara ett par arbetsdagar kvar på mitt nuvarande jobb innan det är dags att byta arbetsplats. Det känns väldigt bra, men skolavslutningen var jobbig.

Dagens låt: Magnus Carlson - Jag trodde inte att du fanns
I dina ögon finns ett himmelskt ljus
precis ett sånt som finns vid tunnelns slut

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Satt och googlade på ordetr smidighet, när ditt (gamla) blogginlägg med pekpinnen dök upp. Du kan inta ana hur förvånad jag blev, att det fanns "en till" Tomas som gjorde så. Jag hade nämligen en lärare på högstadiet som gjorde exakt likadant - och hette likadant! Kollade runt lite till, och efter ett par inlägg om Liverpool och flygplanskastning på lektionstid insåg jag att du faktiskt ÄR min gamla lärare Tomas!

Gick ut 9an 2007, och började faktiskt på Strömsholms ridsportsgymnasium (som du berättar så fint om tävlingarna här).. Kände mig tvungen att kommentera.

Skitbra blogg, ska garanterat fortsätta läsa :)
/Ida

2:36 AM  

Post a Comment

<< Home