Monday, June 09, 2008

Sommarlov

Idag fick jag sommarlov, det innebär att det också var min sista arbetsdag på mitt nuvarande jobb. Det kändes lite konstigt när jag gick ut genom dörren till skolan för sista gången som anställd, utan tvekan har min tid där varit både rolig och lärorik. Jag tar med mig mängder av minnen från skolan, de flesta positiva. Mina förra nior var en klass som jag aldrig kommer att glömma och mina minnen från dem har jag skrivit om här tidigare och de klasser jag haft i år har också de givna platser i mitt minne. Avslutningsdagen spenderade jag mestadels med mina nior för i år, en väldigt bra klass och de blev det givetvis också en bra dag. På kvällen åkte jag och Malin ut till avslutningsmiddagen och det var en trevlig tillställning, med god mat och andra trevligheter. För mig inträffade två mycket viktiga händelser under kvällen. Till att börja med fick jag äntligen revansch på min elev i kubb, publiken var ganska stor när jag till sist sänkte kungen med ett träffsäkert kast. En annan viktig händelse för mig var att jag nästan lärde mig spotta. Jag trodde att jag skulle klara mig ifrån att försöka, men den elev som tänkte lära mig var envis och till slut stod jag där vid huset med saliv i munnen och gjorde mig redo. Första gången blev det ingen höjdare, men när jag gav mig på ännu en spottning kom jag faktiskt en liten bit och för mig är det en väldigt stor sak kan jag säga. Lite äckligt var det, men inte så äckligt som jag föreställde mig att det skulle vara. Framåt klockn tio lämnade vi eleverna, så att de fick ta farväl av varandra och den känslan jag hade med mig när jag åkte var stolthet. Det är väldigt fina elever som lämnar skolan även i år och det kommer säkert att gå bra för dem allihop.
Nu har jag i alla fall lämnat arbetsplatsen och gått på lov, ett lov som inleddes med att jag och Malin övningskörde i trafiken för första gången. Även i övningskörningen har jag en elev att vara stolt över.

Dagens låt: Editors - Push your head towards the air
I will run just to, to be by your side

0 Comments:

Post a Comment

<< Home