Saturday, June 21, 2008

Midsommarmätt

Det blev ett trevligt midsommarfirande igår och jag är idag förvånad över att jag fortfarande kan känna hunger. Det blev nämligen en hel del mat under gårdagen. Jag och Malin inledde firandet med att äta hemma hos några av hennes föräldrars grannar, trevligt och mängder av mat. När maten dessutom består av två sorters lax och andra godsaker slutar det naturligtvis med att jag sitter bakåtlutad med en proppmätt mage, bredvid mig satt en minst lika mätt Malin. Sedan kom den stora utmaningen, in på bordet kom flera liter jordgubbar, tillsammans med kladdkaka. Kladdkakan var gjord efter samma recept som Malin brukar göra och alla som smakat den kan intyga att det troligtvis är den godaste kladdkaka man kan äta. Jag hade ingen plats kvar i magen, men jag visste att jag var tvungen att ta tillvara på den här chansen att äta två av de godaste sakerna man kan äta. Det var bara att koppla in reservmagen, som jag senast använde när vi besökte Libanesen på hörnet, då går det att äta en liten stund, men efterverkningarna blir en aning större än annars. En bit kladdkaka och tio jordgubbar lyckades jag trycka ner, men det var tur att byxorna var gjorda av ett ganska tänjbart tyg.
Med uppsvällda magar tog vi oss sedan till bussen och åkte in till stan, där var det samling hemma hos Feg-Per. Förutom jag och Malin var det Kusen, Liv, Herr och Fru Fugelsang, Bröderna Bengtsson och givetvis Feg-Per själv som var där. Det var en trevlig tillställning. Framåt midnatt begav vi oss ut på stan en sväng innan vi vandrade hemåt för att sträcka på mätta magar.

Dagens låt: The Libertines - Time for heroes
You know I cherish you my love
How i cherish you my love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home