Sunday, June 22, 2008

Juno

Jag och Malin hade först tänkt gå på bio igår, men när klockan rann iväg bestämde vi oss i stället för att hyra film. Det var längesen jag hyrde nu, därför fanns det en hel del intressant som jag inte sett ännu. Control fanns att hyra, men den kändes inte riktigt rätt eftersom vi båda var lite småsega. Juno kändes som en mer lämplig film, jag hade bara hört positiva saker om den och den såg inte ut att vara speciellt tung att se. Vi bestämde oss för att ta den.
Jag hade höga förväntningar på filmen, efter att ha läst recensioner där man jämfört den med Little miss sunshine är det svårt att ha något annat. Det var en bra film, inte i samma klass som LMS, men helt klart sevärd. En sak filmen hade, som de flesta bra filmer har, var ett mycket bra soundtrack och sådant lyfter filmer. Ellen Page gjorde bra ifrån sig i huvudrollen, även om jag gillade hennes insats i Hard Candy ännu mer. En sak som störde mig när jag tittade var att jag kände igen hennes pappa otroligt väl, men jag kunde placera inte honom. Jag kunde se honom framför mig arg och snabbt pratande, men jag kunde inte koppla vilken film det kunde vara från. Imdb räddade mig och när jag såg svaret kändes det uppenbart, skådespelaren hette J.K. Simmons och givetvis var det från rollen som Jonah Jameson i Spiderman som gjorde att jag kände igen honom så väl. Han var mer sympatisk i den här filmen och det är ingen tvekan om att han var snällare mot Juno än han brukar vara mot Peter Parker när han kommer in och försöker sälja sina foton på Spiderman. Man bör se Juno, det är en bra film.

Dagens låt: Moldy Peaches - Anyone else but you, skön låt från Juno(nintendokoppling också).
Up up down down left right left right B A start
Just because we use cheats doesn't mean we're not smart
I don't see what anyone can see, in anyone else
But you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home