Thursday, May 29, 2008

Bonnbränna igen

Idag har jag varit på ännu en utedag, den här gången med min sjua. Vi har åkt runt i skogarna kring Järvsö och tittat på spår från istiden. Precis som igår hade vi en enorm tur med vädret, det har varit varmt och solsken hela dagen. Solskenet har resulterat i att jag, precis som i fjol, inlett sommaren med en fin bonnbränna. Det syns tydligt var min tröja suttit de senaste dagarna och det känns var den inte skyddat så mycket, bland annat är jag snudd på vidbränd bak i nacken och armarna känns även dom ganska stekta. Men jag ska inte klaga på solen, det är skönt att den äntligen är här, även om det är lite svårare att sova på tåget.
Precis som igår var det elever som tyckte att jag behövde svalka av mig idag, den här gången använde man vattenflaska i stället för blöta kramar, men det blev minst lika blött. Jag tror jag ska min hämnd nästa vecka, då har vi ännu en dag utomhus och då är det stranden som väntar för mig och mina sjuor. En annan sak jag bör tänka på då är att använda ett linne, då förvinner i alla fall axlarnas vithet och man kan visa sig med hyfsad värdighet på stranden sen när det är dags för badpremiär.

Dagens låt: Neil Young - Such a woman, hittade inte Neils version tyvärr, den här versionen låter illa.
Love is a healer
And I love you

1 Comments:

Blogger kricko said...

Min blogg har gjort en liten comeback på kricko.blogspot.com
Du kan ju länka om du har lust ;)

9:28 PM  

Post a Comment

<< Home