Saturday, May 24, 2008

Fynd

Förutom jobbandet har jag hunnit med en tur på stan med syster idag. Vi tog en tur i affärerna innan vi gick till Kafé Spegeln, där var det ganska glest med folk, vi var helt ensamma. Kaffet där är helt okej och priset klart överkomligt, det spelas dessutom bra musik i högtalarna och bjuds på påtår, så det är väldigt konstigt att det inte är mer människor där och fikar. Det gör inte mig något, jag gillar när det inte är fullsatt och pratigt på fiken, men de förtjänar att få in pengar och det får man bäst genom besökare.
Efter kaffet dök Ronnie upp, sedan gick vi vidare till antikvariatet här i stan. Anledningen till att vi gick dit var att jag noterat att man hade 40% rea där nu och det får man givetvis inte gå miste om. Bokurvalet är alldeles för stort, så jag blev kvar bland vinylerna och serietidningarna. Tio marveltidningar, X-men och Spindelmannen, blev resultatet av min genomsökning i de höga travarna som fanns med tidningar, redan då var jag nöjd. Sedan började jag bläddra bland vinylerna, Malin har en vinykspelare och jag är väldigt förtjust i att spela gamla skivor på den. Nu gjorde jag två riktigt fynd. Först hittade jag en skiva med Righteuos brothers, det är ett band som jag har många cd-skivor med, men inga vinyler. Det var ett givet köp. En liten stund senare hittade jag en samlingsskiva med legenden Roy Orbison, jag behövde inte lång betänketid innan jag köpte den också. I eftermiddag har jag suttit och rättat arbeten, det har inte varit speciellt ansträngande nu när jag har denna underbara musik i bakgrunden. Det hela blir snäppet bättre av sprakandet som ibland kommer från vinylen, den här typen av musik gör sig ännu bättre på LP och jag är väldigt nöjd över mina fynd.

Dagens låt: Roy Orbison - You got it
One look from you, I drift away.
I pray that you are here to stay.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home