Monday, May 26, 2008

Gymtoner

Min gode kamrat Liv hade gymmusik som tema i ett blogginlägg nyligen och jag tänkte ta och spinna vidare på det. Musiken är nog så viktig när man väljer var man ska träna. När jag tränar vid mitt jobb har jag inget val, det finns bara ett gym och då får man också stå ut med den musik som spelas. Oftast försöker jag ha med min iPod, då kan jag lyssna på min egen musik, men när jag glömmer den väntar jobbiga stunder med schlagers, hiphop och dåliga covers. Det brukar gå bra, även om det var jobbigt den gången jag drabbades av Miss Fatty på repeat under ett helt träningspass. När jag och Den Gamle Franken tränade i Kilafors på högstadietiden var det lämpligt, då var man ofta ensam och kunde ta med egna skivor att spela. Trallpunk fungerade bra att lyfta vikter till, lagom tempo. Tyvärr kunde man råka ut för jobbiga saker om man glömde skiva, bland annat tvingades vi träna ett helt pass till Scorpions och det var långt ifrån passande till träning. Det var inte helt lätt att krama ur de sista krafterna till tonerna av Wind of change.
Jag förväntar mig verkligen inte att de ska spela min musik på gym, det jag lyssnar på passar sig kanske inte riktigt att spela när muskelbyggarna ska till att lyfta och ärligt talat är inte alltid tempot högre än i Wind of change, även om det är klasser bättre. Det gym jag besöker här i Gävle spelar musik som jag anser vara överkomlig, det är i alla fall rock som går i skapligt tempo och det är trots allt bättre än Rix FM-musik.

Dagens låt: Band of horses - Marry song
When you smile the sun it peaks through the clouds

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja svårt det där när det finns lika många smaker som människor. Måste komma på nån bra uppfinning som löser det, typ hörselsnäckor som ställer in "rätt" gymmusik. Svårt att kommuncera med varandra bara. /Liv

11:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det är inte möjligt att man skulle kunna få Livs blogg adress? :) Skulle vara intressant att få lite musik tips till gymmet :) // ELina

8:55 AM  
Blogger Tomas said...

finns i länklistan här till höger.

12:51 PM  

Post a Comment

<< Home