Friday, May 23, 2008

Last Shadow Puppets

Igår var det en hektisk dag, därför hann jag inte med att uppdatera någonting här. Det var hur som helst en bra dag och en av anledningarna till det var att jag löste ut ett paket innehållande ny musik. Malin och jag hade gjort en beställning och min del bestod av Babyshambles skiva Shooter´s nation, Rickard Ashcrofts Key to the world och, den mest efterlängtade, Last Shadow Puppets. Jag gillar Arctic Monkeys och när Alex Turner ger ut nytt måste det givetvis infinnas i skivsamlingen snabbt. Nu har jag bara hunnit lyssna igenom skivan lite hastigt, men det jag hört är väldigt bra. The age of understatement, Standing next to me och My mistakes where made for you är exempel på riktigt bra låtar som finns med och jag är säker på att jag kommer hitta ännu fler favoriter när jag väl hunnit lyssna igenom skivan aktivt.
Vi hann med en omgång övningskörning igår också, tredje gången nu. Snart kan vi nog lämna parkeringen och bege oss ut i trafiken.
Det har börjat dyka upp klipp från Nick Caves spelning på youtube nu, klicka här så kan ni få ett litet smakprov på hur otroligt bra spelningen var.

Dagens låt: Last Shadow Puppets - In the heat of the morning
Dance with me before their frozen eyes
I'm so much in love
Like a little soldier catching butterflies

0 Comments:

Post a Comment

<< Home