Wednesday, May 28, 2008

Klassens dag

Idag har jag varit på en heldag med min nia, som går ut högstadiet nästa vecka. Vi var hemma hos en av lärarna på skolan och hade mycket trevligt. Dagen började bra med mitt livs första tur i epatraktor, det var en trevlig resa, bortsett från den hemska musik som min elev spelade i högtalarna. Väl på plats inledde vi dagen med fika, det bjöds på tårta och chokladbollar, mycket gott.
Därefter följde en prestigefylld match i krocket, där jag till slut fick revansch på min baneman från kubbmatchen som jag skrev om tidigare. I början hamnade jag i underläge, men efter att ha krockat iväg min motståndare in i ruffen vände matchen och det hela slutade i att motståndet gav upp.
Krocket följdes av bad, eller för min del var det mer badvaktande än badande. Många av grabbarna i klassen tog rejäla dopp, trots att vattnet var mycket kallt. De erkände inte att det var kallt, men deras kroppar såg ut som grovt sandpapper när de stod och huttrade på stranden. Tyvärr stod de inte bara och huttrade efter badet, de tyckte också att det var ett ypperligt tillfälle att ge sin lärare en bamsekram, något som ledde till att jag också var snudd på genomblöt när det var dags att gå tillbaka till huset.
Badminton var nästa sport på schemat, där tog jag och min dubbelpartner en mycket stabil seger. Sedan lektes den klassiska leken Snappa näsduk, för mig var det debut i denna omtalade övning, men trots att jag var nybörjare lämnade jag leken obesegrad. Mina elever var inte riktigt lika övertygade om min storhet i leken som jag var, men vann gjorde jag, tillsammans med resten av mitt lag.
Diverse fotograferingar avslutade dagen innan vi skildes åt. Det var en trevlig dag med en trevlig klass som jag verkligen kommer att sakna när de slutar på skolan.
Ikväll gjorde jag säsongsdebut i fotbollen också, får se om jag tar mig upp ur sängen i morgon.

Dagens låt: Bright Eyes - First day of my life
Yours is the first face that I saw
I think I was blind before I met you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home