Sunday, May 25, 2008

Wolverine

Nästa år kommer en film som jag sett fram emot sedan den dagen jag hörde att den skulle göras, nämligen Wolverine. Jag har inte riktigt följt med i castingen och det på sistone, så idag gick jag in på imdb för att se hur långt de kommit. Att Hugh Jackman spelar Wolverine var i princip det enda jag hade klart för mig sedan tidigare, nu bjöds jag på en del spännnande nyheter. Till att börja med är det klart att Liev Shreiber ska spela Victor Creed, alias Sabretooth. Jag blev lite förvånad när man plockade bort Sabretooth från X-men redan efter den första filmen, även om det kanske inte var någon storartad insats han stod för så är det ändå Wolverines ärkefiende och med tanke på den plats Wolverine fick ta hade det varit logiskt att ha med Sabretooth också. Nu är han i alla fall med igen och jag tror att Schreiber kommer kunna göra rollen bra, han har gjort ett par bra insatser i filmer jag sett och är inte ovan vid att spela skurk. Det var också glädjande att se att Remy LeBeau fanns med bland de karaktärer som ska dyka upp i filmen, hans alias är Gambit och jag har verkligen längtat efter att få se honom i X-menfilmerna. Jag känner inte igen den skådespelare som ska göra honom, men utseendemässigt ser han ut att kunna passa som Gambit i alla fall. Taylor Kitsch heter han och jag hoppas att han inte gör mig besviken. Blob och Beak är andra karaktärer som tydligen dyker upp, jag skulle misstänka att Beak kommer ta ganska stor plats eftersom han spelas av en av hobbitsen från Sagan om Ringen. Regisserar filmen gör Gavin Hood, ett nytt namn för mig. När jag kollade upp honom mäkte jag att han gjort Tsotsi, en film som fått både bra kritik och priser, det känns klart bättre än när regissören gjort Rush Hour. Fightingscenerna bör kunna bli bra, eftersom Hood själv agerat som fighter i filmer som Kickboxer 5 och American Kickboxer. Det borde kunna bli en väldigt bra film.

Dagens låt: Roy Orbison - Leah
I'll place the pearls around the only girl for me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home