Monday, May 19, 2008

Stockholmsresan


Dagen innan avfärd hade Malin varit på chokladprovning, till min stora glädje hade hon tagit med en doggy-bag och dessutom köpt på sig en hel del lyxchoklad. Det blev en perfekt frukost innan vi tog oss till tåget och begav oss ner till huvudstaden.

Sedan väntade några timmar i affärer. Där provade vi tröjor, byxor...

...och skor(Malins fötter, inte mina).

Sen behövde vi lite lunch, goda mackor.

Lite choklad behövde vi också såklart, inte lika gott som det såg ut tyvärr. Men den gick ner utan problem ändå.

Jag kanske ser trött ut, men det var nog bara laddningen inför konserten som var på gång.

Syster och Ronnie härmade min psykoblick för att visa hur peppade de var över att vara på plats för att se Nick Cave med mig och Malin.

Först spelade ett förband.

Vi var väldigt skeptiska, bland de sämsta förband jag sett någonsin.

Nick Cave var grymt bra, bättre än jag väntat mig och då hade jag väntat mig en magisk konsert.

Observera min smått lyriska storasyster i bakom mig, hon var lika nöjd som vi var.

Två gånger extra kom Cave in och avslutningen med Mercy seat var otroligt bra.

Vi avslutade med lite mer shopping och chokladcookies. En grymt bra helg var det!

Dagens låt: Nick Cave - Lime tree arbour
Through every breath that I breathe
And every place I go
There is hand that protects me
And I do love her so

0 Comments:

Post a Comment

<< Home