Tuesday, May 27, 2008

Filmkväll

Jag kom nyss hem från Kusen, där har vi haft en liten filmkväll. Filmen vi såg hette Death at a funeral, jag hade inte hört talas om den tidigare, men den var en positiv överraskning. Det var en brittisk komedi regisserad av Frank Oz, mannen bakom Yoda i Starwars. Skådespelarna var okända för mig, men det behöver inte alltid vara något negativt. Det blev en hel del skratt under filmens knappa nittio minuter, helt klart en sevärd film.
I morgon ska jag spendera hela dagen tillsammans med mina nior, vi ska vara hemma hos en annan av lärarna i klassen och umgås, det är bara en dryg vecka kvar till avslutningen nu.
Det verkar som om jag kommer att få vara med om något nytt i morgon, jag ska nämligen få en chans att åka epatraktor för första gången i mitt liv, det ska bli intressant. Förhoppningsvis får jag även en chans att ta revansch på en av mina elever i kubb. När han gick i nian vann han turligt mot mig, jag har sedan dess skyllt allt på min medspelare och debatten har varit ganska livlig kring vem av oss som egentligen är den bäste. I morgon finns det en chans att återupprätta hedern igen.
På tal om heder så tappade jag lite av den idag när jag åkte på en tung förlust i biljard mot en nia, som jag tidigare slagit enkelt. Jag är lite emot biljard, det kanske är för att jag är ganska dålig på att utöva det. Idag förlorade jag i alla fall på att jag satte svarta i fel hål, bittert.

Dagens låt: Bright Eyes - Poison oak
And I never thought this life was possible
You're the yellow bird that I've been waiting for

0 Comments:

Post a Comment

<< Home