Friday, May 30, 2008

Action Force

Ärenden medförde att jag missade dagens beachdag på jobbet, men jag fick vara med på ett hörn och heja fram mina nior i dragkampen via telefon i alla fall. En sak som jag hunnit med idag är att äta lunch med Den Gamle Franken. Vi åt på Heartbreak och det var en annan sak att besöka stället dagtid, när det inte är överfullt med alkoholpåverkade människor. God mat till bra pris och mycket att välja mellan, en positiv överraskning.
Härom dagen skrev jag om Wolverine-filmen, som jag verkligen ser fram emot, idag läste jag om ännu en spännande film. Filmen jag menar är G.I. Joe, eller Action Force som jag kallade det hela när jag var liten. Action Force-gubbarna var mina favoritleksaker när jag var liten och det ska man tydligen göra en film på nu, intressant. Rollistan ser inte helt övertygande ut, med Sienna Miller, Marlon Wayans, Dennis Quaid och Brendan Fraser bland de mest kända.
Till min stora glädje såg jag att mina egna favoriter, Storm Shadow och Snake Eyes, kommer att vara med i filmen också. Snake Eyes ska spelas av Ray "Darth Maul" Park och det känns som ett helt okej val, Snake Eyes har ju inte direkt många repliker och Park brukar kunna sköta fightande på ett bra sätt. Storm Shadows skådespelare kände jag inte igen, det är bara att hoppas på det bästa. Det mest intressanta ska bli att se hur de kommer att beskrivas i filmen. När man läser om karaktärerna står det en hel del om att de kan dyka upp båda som goda och onda i serien, det är helt nytt för mig. I de tidningar jag läst var de båda på de godas sida, även om de stod lite utanför, men nu är det inte tidningarna som byggt upp de konflikter kring Action Force som jag känner till, det är jag och mina kompisar. När vi lekte med action force var Snake Eyes och Storm Shadow alltid goda, de var de två coolaste karaktärerna och då skulle de givetvis vara goda och dessutom snudd på oslagbara. På vissa ställen på nätet går att läsa att de är ärkefiender, i min värld var de alltid ett team.
Ett namn jag saknade i rollistan var Quick Kick, nu kom jag inte ihåg vad han hette, men efter att ha sökt internet hittade jag den jag var ute efter. Quick Kick var den tredje av mina favoriter, också han var en kampsportskille och, i min värld, med i Snake Eyes och Storm Shadows team. Beach Head hade gärna fått vara med i filmen också.
Namnen på karaktärerna var ingenting jag reflekterade över när jag var liten, jag hade ingen aning om vad de betydde när jag lekte med dem. Nu när jag kan lite mer engelska känns det lite komiskt att de t.ex döper en kommunikationsexpert till Dialtone, en undervattenssoldat till Wetsuit och en sjöman till Shipwreck. Hur som helst ska det bli intressant att se filmen. Med tanke på att regissören ligger bakom filmer som Mumien och Van Hellsing så väntar jag mig verkligen ingen storfilm, men jag hoppas man kan ge min barndoms favoritleksaker en värdig stund på vita duken. Förresten, om ni också gillade de gamla leksakerna kan ni besöka den här sidan för ordentlig nostalgitripp. Om filmen kan man läsa här.

Dagens låt: Last Shadow Puppets - In the heat of the morning
Seniorita sway
Dance with me before their frozen eyes
I'm so much in love
Like a little soldier catching butterflies

0 Comments:

Post a Comment

<< Home