Tuesday, March 11, 2008

Nerver

Det har gått fem dagar sedan Band of horses spelning och jag fortfarande inte riktigt smält hur otroligt bra det var, som tur finns det numera chans att återuppleva lite av magin genom filmer på youtube. Här är nästan hela Funeral och här är det som nog var konsertens höjdpunkt. Den som filmat det här måste ha stått alldeles bredvid mig och Malin i publiken, för det är ungefär samma vinkel som på den korta film som vi filmade också. Riktigt jäkla bra var det i alla fall.
Idag är jag lite nervös, det är nämligen returmöte mellan Liverpool och Inter ikväll. Vi leder med 2-0 från den första matchen och har goda chanser att ta oss vidare, men jag är rädd att det kommer bli en riktig nervpers ikväll. Om det är något jag lärt mig av våra äventyr i CL de senaste åren så är det att man aldrig kan andas ut. Det började 2005 när varenda match, från gruppspel fram till final, var mentalt påfrestande och fortsatte i fjol, då vi slog ut både Barcelona och ryssarna efter tuffa matcher. Det skulle inte förvåna mig om vi släpper in ett tidigt mål och på så sätt ser till så att man inte får koppla av en sekund under hela kvällen. Jag hoppas verkligen att vi håller det här, då dör inte säsongen så tidigt som den riskerar att göra annars. Spelar vi som vi gjort de senaste matcherna ska det mycket till om Inter ska rubba oss, men å andra sidan kändes det precis tvärtom innan förra matchen och då skrällde vi. Hoppas verkligen inte på ombytta roller ikväll. Torres får gärna sätta 1-0 i första halvlek, då kanske man kan få luta sig tillbaka och njuta lite av CL-fotboll utan att ha en onödigt hög puls för en gångs skull.

Dagens låt: The Streets - I wouldn´t have it any other way
But as I watch the big screen
I know I will quite miss
Me and her roaching a spliff
Watching the TV again

0 Comments:

Post a Comment

<< Home