Friday, February 29, 2008

Shopping

Igår var jag, Malin, syster och Malins syster till Sågmyra. I Sågmyra finns det nämligen ett klädlager där man kan göra fina fynd, jag hade aldrig varit där tidigare, men både Malin och hennes syster hade varit där ett flertal gånger. Lager 157 har jag för mig att affären hette och de hade onekligen väldigt mycket kläder till väldigt bra priser. Innan vi gick in i klädaffären gjorde vi ett besök i skoaffären som låg alldeles bredvid, ut ur den kom jag med att par stiliga, svarta skor. Inte nog med att skorna var stiliga, de var också i storlek 45 utan att vara för små för mig. Vanligtvis har jag 46, därför blir jag alltid lite smålycklig när jag hittar 45:or som jag kan ha utan att mina tår värker. Mina medresenärer lyckades även dom hitta skor som passade både fötter och smak, så redan innan vi gått in i huvudbutiken hade vi gjort bra inköp.
Väl inne i klädaffären insåg jag att jag skulle lämna lokalen som en fattig man, det fanns nämligen en hel del bra saker. Som tur var hittade jag inga jeans i min storlek, jag behöver inga jeans, men eftersom det var så pass billigt var jag tvungen att kolla i alla fall. Det var nog tur att jag klämde i mig hundra gram choklad i bilen dit, annars hade nog ett par av de levisjeans jag testade suttit bra. I stället för jeans blev det en ny sommarjacka, en äkta lärarkofta och diverse billiga undertröjor. Köpet av sommarjackan kändes mycket befogat igår, eftersom det var varmt här i Gävle, i morse kändes det dock mindre befogat, då låg snön på marken utanför. Som tur är har solen börjat hitta fram igen och med lite vilja kan jag nog använda jackan idag.
Idag är det min sista lovdag för den här gången och jag kan inte säga annat än att jag haft ett riktigt, riktigt bra lov. Om sex dagar är det dags för Band of horses, nästa vecka får gärna gå mycket fort.

Dagens låt: Band of horses - Marry song
When you smile the sun it peaks through the clouds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home