Sunday, March 02, 2008

Tveksamhet

När jag först hörde att man skulle göra film av serien Iron Man blev jag nöjd, när jag sedan fick höra att Robert Downey Jr skulle spela huvudrollen blev jag än mer nöjd. Nu har jag sett trailern och i stället för att känna mig nöjd känner jag mig ganska tveksam. Trailern innehåller både rockmusik och töntiga skämt, saker som funnits med i trailers till de dåliga marvelfilmer som gjorts tidigare. Jag har aldrig haft samma relation till Iron Man som till X-men, Daredevil eller Spiderman, men jag tycker att han är en intressant karaktär i marvelvärlden och det finns potential i serien till att göra en bra film. Nu är jag dock tveksam till att det kommer att bli på det sättet och jag tror vi får vänta till nästa år, då Wolverine kommer, med att få se en bra marvelfilm på bio. Iron Man får gärna bevisa mig fel.
Band of horses börjar verkligen närma sig nu, på torsdag smäller det och jag ser mycket fram emot det. Jag har tagit det lite lugnt med lyssnandet på dem de senaste veckorna, men nu ska jag sätta igång med det riktiga laddandet. Konserten är på Debaser Medis, jag har aldrig varit där tidigare och det gör det hela än mer intressant. Senast jag var på spelning i Stockholm var när jag och Ronnie såg Ryan Adams i november, så det är verkligen på tiden att jag ser någonting igen. Efter Band of horses är det bara drygt två månader innan jag och Malin ska ner igen, den gången ska vi se Nick Cave.

Dagens låt: Band of horses - Part one (Savannah)
to wake next to you in the morning
and good morning to you.
how do you do?
hey, good morning to you

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tror Iron man blir bra, svårt att göra en sån karaktär batmanseriös. Bara dom inte fjantar iväg det som dare devil

8:14 AM  
Blogger Tomas said...

det är det jag fruktar

11:41 AM  

Post a Comment

<< Home