Saturday, March 08, 2008

Bra Band

Det är nu ganska precis ett dygn sedan jag och Malin kom hem från den underbara spelningen som Band of horses genomförde i torsdags. Jag är fortfarande lite lätt lyrisk över konserten, den var tveklöst en av de bättre jag varit på de senaste åren. Bandet är bra på skiva, det är inte alltid en garanti för att det ska fungera live, men det gjorde det. Låtarna höjde sig en nivå och drivet som finns i många av dem blev än mer medryckande. Resan och spelningen var väldigt bra för mig, det förde bort tankarna från en mindre rolig sak som inträffade på morgonen samma dag, då gick nämligen min mormor bort. Det känns väldigt konstigt att hon inte längre finns. De senaste åren har jag inte träffat henne speciellt mycket, åldern hade börjat ta ut sin rätt och hon var inte riktigt samma mormor längre, men när jag var liten var hon en del av min vardag. På gården där jag bodde under hela min ungdom låg nämligen två hus, i ett bodde vi och i det andra huset bodde mormor och morfar. Detta gjorde att man sågs dagligen och man var van vid att se mormor ligga där i solstolen när man kom hem från stranden om somrarna, man var van vid att mormor och morfar sitta i hörnet och fika, man var van vid att se dem komma hem från promenad, man var van vid att få en dubbelnougat om man var utomhus. Allt det här har trappats av mer och mer med åren, av naturliga skäl, men eftersom jag flyttade hemifrån innan orken verkligen började tryta hos mormor är det fortfarande de här bilderna som är kvar starkast i mitt minne.

Dagens låt: The Enemy - You´re not alone
Don't let the sun go down,
On an Empire,
It's too much to waste

0 Comments:

Post a Comment

<< Home