Wednesday, March 05, 2008

Tidig helg

En ovanligt kort arbetsvecka tog slut idag, eftersom det vankas konsert i morgon är jag ledig under de två dagar som återstår. Den här dagen har flytit på bra. Jag var lite orolig när jag åkte hem igår, dels var mitt kaffe slut och dels var mitt knäckebröd slut. Knäckebrödet brukar jag ha på skrivbordet och äta av när jag känner att det är lite för långt till lunchen. Kaffe kom jag ihåg att köpa, så det problemet slapp jag handskas med, men bröd glömde jag och stod således utan det när arbetsdagen började. Jag var inställd på att få gå runt och hungra lite innan lunch, men som tur är har jag snälla elever, den här gången var det två av mina nior som var snälla nog att göda mig med russin när jag behövde något i magen. På så sätt klarade jag mig fram till lunchen.
På eftermiddagen var det dags för skolbio, filmen som visades var This is England. Shane Meadows, som gjort filmen, hade redan gott rykte hos mig sedan Dead man´s shoes och det blev verkligen inte sämre av den här filmen. This is England var en mycket stark film med duktiga skådespelare, att filmen dessutom avslutades med en cover på en Smiths-låt gjorde inte det hela sämre. Som lärare får man åka iväg på en hel del teater, film och musik, det är inte alltid bra, men This is England var en kanonfilm, både för mig och mina elever.
I morgon är det äntligen dags, min väntan är över, i morgon är det Band of horses på Debaser. Biljetterna ligger på sängen, bredvid vägbeskrivningen till våra sovplatser, skivorna har snurrat i cd:n mängder av gånger, kameran är laddad för att ta ännu fler misslyckade konsertbilder. Strax efter lunch i morgon påbörjar jag och Malin färden ner mot Stockholm, det är inte direkt en överdrift att påstå att jag längtar.
I maj ska vi ner igen, då på Nick Cave. Just nu ligger jag i soffan och lyssnar på Caves nya skiva, den skiljer sig en del från mina favoritskivor med honom, men den är trots det mycket bra. Att den spelningen också blir bra tar jag för givet. Men nu är det Band of horses som gäller.

Dagens låt: Bright Eyes - Make a plan to love me
Life is too short
To be a fool

0 Comments:

Post a Comment

<< Home