Wednesday, March 12, 2008

Kvartsfinalklart

Det är verkligen inga problem att gå till jobbet dagen efter vinst, jag får mängder av gratulationer och det är bara att suga åt sig. Liverpool gjorde en stabil insats igår och för en gångs skull slapp man vara riktigt orolig. Torres mål i den andra halvleken säkrade avancemanget, även om det redan då kändes ganska säkert. En spelare som fortsätter att imponera på mig är Mascherano, han är enorm. Jag har svårt att tänka mig att det kan finnas en bättre spelare i världen på hans position. Igår visade dessutom Reina än en gång att han är en målvakt i världsklass, några riktigt högklassiga räddningar. På fredag är det lottning och jag skulle gärna se att vi hamnar mot något icke-engelskt lag, helst Fenerbache, därför blir det säkert United vi får möta.
Jag såg matchen igår hemma hos mor och far, tillsammans med pappa och min gamle kamrat David. Det var ett tag sedan jag träffade David, det var nog någon gång i somras senast och det är några månader sedan nu. Han är, precis som jag, ett stort Liverpool-fan och det skadar inte att ha någon lika enögd person med sig när man ser på fotboll. Pappa, som håller på Leeds och har tuffa tider fotbollsmässigt, ser lite mer öppet på matcherna och håller inte med mig om att alla frisparkar Liverpool får mot sig är tveksamma. Nu fick jag lite medhåll i mitt klagande på både filmande motståndare och okunniga kommentatorer och det gjorde att det inte kändes lika obefogat att gnälla som det kanske egentligen var vid ett par tillfällen.
En som inte var speciellt intresserad av matchen var Plummer, jag har inte lyckats få honom till ett Liverpool-fan än och det märks ganska tydligt. Den tiden under matchen som han var vaken stod han bredvid soffan och stirrade rakt på David, det är alltid otroligt intressant med besökare och dessa måste han givetvis kolla in ordentligt. Han var än mer påträngande när han var ung. Första gången Den Gamle Franken träffade Plummer var annandag jul för något år sedan, Franken var hos mig för att se på den klassiska derbymatchen mellan Bollnäs och Edsbyn. Han fick finna sig att ha en tung, svart hund i sitt knä under stora delar av matchen. Jag har inte givit upp hoppet om att Plummer ska bli en fotbollshund än, men det verkar onekligen bli en tuff uppgift att få honom intresserad.

Dagens låt: Johnny Cash - The first time ever I saw your face
The first time ever I saw your face
I thought the sun rose in your eyes
And the moon and the stars were the gifts you gave

0 Comments:

Post a Comment

<< Home