Wednesday, August 01, 2007

Förbättring

Jag möttes av en oväntad syn när jag kom ner till tvättstugan i förmiddags, det hade onekligen hänt en del sedan jag var där senast. Nu fanns det både torkskåp och torktumlare, i stället för den där hemska centrifugeringsmaskinen som lät som ett monster från någon b-ig rysare. Jag lyckades hitta mitt tvättmedel också, men det märktes att det stått en stund, det hade nämligen klumpat sig en hel del. Nu är jag i alla fall halvvägs genom mitt tvättande och hittills har jag inte stött på några problem, det verkar som om det här kommer att gå vägen.
Idag plockade jag fram ännu en skiva som jag inte lyssnat på på länge, nämligen Mercury Revs "All is dream". Jag köpte den när jag precis flyttat till Gävle, om jag inte minns helt fel köpte jag den samtidigt som Ninas soloprojekt A Camp. Jag gillar Deserter´s song, som man släppte innan, men jag tror att jag tycker den här skivan är ännu bättre. Mercury Revs musik är speciell, ganska filmisk musik i lugnt tempo. Dark is rising kommer alltid att vara aktuell när jag listar mina favoritlåtar genom tiderna, det är en underbara öppningslåten på den här skivan.
Nu ska jag gå ner till tvättstugan och se om allt fortfarande är under kontroll, håll tummarna!

Dagens låt: Mercury Rev - Tides of the moon
Wish you could leave
I wish you could see
It leads you to me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home