Wednesday, July 25, 2007

Kaffe

I sommar har jag testat nya kaffesorter. Det senaste året har jag mest växlat mellan Inferno och Espresso Habanero, men eftersom jag inte orkat beställa Habanero och eftersom jag druckit så mycket Inferno i mina dagar har jag i sommar köpt nya sorter varenda gång mina bönor tagit slut. Det har varit Rättvisemärkt kaffe, det har varit kaffe från Honduras, Brasilien, Italien, Frankrike och Dominikanska republiken. Det som alla sorter haft gemensamt är det de varit goda, men om jag ska plocka fram en favorit av de jag testat hittills så är det nog det Rättvisemärkta kaffet, det hade en väldigt angenäm smak. Jag får köpa kaffe klart oftare nu när jag är hemma under veckorna än när jag jobbar, då brukar det bara bli ett köp varannan månad, men nu blir det mer. På mitt jobb får man hålla till godo med svagt automatkaffe, därför känns det onekligen som en lyx att lägga sig i soffan och dricka starkt, högkvalitativt kaffe efter frukosten. Igår hade mina föräldrar köpt ett kilo med italienska bönor åt mig, det ska jag börja på i slutet av veckan, kommer bli intressant.

Dagens låt: Jeff Buckley - Forget her, en av de absolut bästa låtar som gjorts.
But don't fool yourself,
she was heartache from the moment that you met her.
My heart is frozen still as I try to find the will to forget her, somehow.
She's out there somewhere now.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home