Saturday, July 28, 2007

Simpsons och Pez

Idag var jag på bio och såg Simpsonsfilmen tillsammans med kompisar. Innan filmen fick jag en Bart-pez av syrran, för att det skulle bli lite extra simpsonsstämning. Pez är en rolig men idiotisk uppfinning. Till min pez fick jag tre uppsättningar godis att stoppa i, redan den första gav mig problem. Jag stod utanför biografen och försökte lista ut vilket som var det bästa sättet att fylla den på, trots att jag fick hjälp av syrran var det bästa vi kom fram till att man tog dem en och en och lade ner i pezen. När vi kom in i biosalongen var jag givetvis tvungen att göra som Seinfeld gjorde med sin pez när de är på pianokonsert. Elaine håller på att dö av skratt när Jerry sätter sin pez på hennes knä, så jag testade på Kusen om det verkligen var så roligt som det verkar vara. Riktigt så roligt var det inte, men nu har jag testat i alla fall. En sak jag reagerade över var att Jerry måste vara väldigt duktig som fick pezen att stå stilla på Elaines knä, det var nämligen rätt svårt att balansera den. Precis när det blev mörkt och filmen skulle till att börja märkte jag att min pez var tom. Nu skulle jag alltså försöka fylla på den i mörkret, det gick mindre bra. Jag stoppade ner handen i fickan för att ta upp en av de två godisuppsättningar jag hade kvar, tyvärr råkade jag tappa ner en av dem på golvet och det var rätt svårt att hitta den. Den tredje och sista fick jag fram utan några misslyckanden, sedan väntade den stora utmaningen, nämligen att fylla på pezen. Jag försökte först lägga i alla samtidigt, det gick givetvis dåligt. Sedan försökte jag lägga i några åt gången, det gick ganska bra tills det att jag märkte att två av dem hamnat på fel ledd och tog upp en jäkla plats där i hållaren. Att få ordning på allt det där i mörkret, utan att tappa fokus på filmen var omöjligt. Därför gjorde jag det enda rätta, jag lade alla godisbitar i handen och slukade dem, sedan stoppade jag ner pezen i fickan och koncentrerade mig på filmen.
Filmen var bra, mycket underhållande. Homer är alltid rolig och hans relation till grisen är det allra bästa i den här filmen. Spiderpigskämtet är underbart, men det finns även fler skämt av den kalibern med. I mitten var det inte riktigt lika roligt som i början och slutet, men det blev inte långtråkigt en enda gång. Gillar man serien kommer man utan tvekan att gilla filmen. Se den!

Dagens låt: Bright Eyes - Make a plan to love me
Some things you lose
You don't get back
So just know what you have

0 Comments:

Post a Comment

<< Home