Monday, July 23, 2007

Lite gnäll

Jag stör mig rätt mycket på sportsidorna i skvallerpressen just nu, det är två saker som stör mig mest:
1. Svennis
2. David Beckham
Jag har full förståelse för att man tycker det är en stor grej att Svennis tagit över ett lag i PL, men någon måtta får det väl ändå vara. Det är fyra, fem nya artiklar varje dag om vilka spelare som ska komma, vilka som ska sköta sysslorna i klubben, vilka lag man ska träningsspela mot, hur Svennis klär sig under matcherna osv. Om den här hypen håller i sig hela säsongen kommer jag att be för Svennis avgång innan november. Risken är dessutom stor att City kommer ta upp en jäkla plats när Canal+ visar PL också. City är ett lag som väldigt få brytt sig om tidigare, men nu kommer de säkert ta upp mest tv-plats av alla lag i ligan. Irriterande.
Beckhams övergång till Los Angeles har fått på tok för mycket poblicitet. Det var till och med så att man visade hans debut på sporten härom dagen, det skrivs om honom i tidningarna varje dag. Man blir lite orolig när sportsidorna börjar skriva om att Beckhams ska bo granne med Tom Cruise, det har ju inte skitmycket med sport att göra direkt. Jag kan ta att man skriver om Beckham på nöjessidorna, han är en vandrande cirkus så jag ser inget konstigt med att han är på samma sidor som Linda Rosing och Per Gessle. Fotbollen i USA har man aldrig, aldrig, aldrig skrivit om på sportsidorna tidigare och det behöver man inte börja med bara för att Beckham varvar ner där heller. Utöver Beckham är spelare som Juan Pablo Angel och Abel Xavier dragplåster, det säger det mesta om klassen på ligan. Visst, skriv att Beckham gjort debut, men man behöver väl inte lägga ner flera sidor om dagen till att berätta om det. Och vem fan bryr sig om att Eva Longoria och Jennifer Love Hewitt tittar på när Beckham spelar?
Nu är det färdiggnällt för idag, bara att invänta morgondagens Svennisrykten och Beckhamgrannar, för det är ju så fruktansvärt intressant att läsa om.

Dagens låt: Editors - Well worn hand
I don't want to go out on my own anymore
I cant face the night like I used to before

0 Comments:

Post a Comment

<< Home