Monday, July 30, 2007

Sätra

Semestern börjar närma sig slutet nu, bara två veckor kvar innan jobbet sätter igång igen. På de här två veckorna är det en del saker som ska göras, på fredag åker jag till Norrköping för att hälsa på Dino och Minela och veckan efter är det dags för cityfesten. Igår hjälpte jag Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren att flytta, de ska lämna sin lägenhet och flytta in i ett radhus på Sätra. Sätra var det första området jag bodde på här i Gävle och det är ganska precis sex år sedan jag var där och tittade på min lilla etta på glaciärvägen, gångavstånd från Gavlerinken. I början av tiden på Sätra arbetade man fortfarande med våra hus och jag kommer aldrig glömma den morgonen då jag vaknade av att det satt en man på en ställning utanför mitt fönster och borrade i min vägg, det var rätt svårt att sova då. Syrran blev lite paff första gången hon hälsade på hos mig och satt i köket och åt frukost, det stod helt plötligt en man utanför fönstret. För mig var det vardagsmat med arbetare till frukostbordet, men för henne var det en överraskning. Den Gamle Franken, som bodde i samma hus som mig, hade sin lägenhet längst ner, därför blev hans balkong ett perfekt ställe för arbetarna att äta frukost på. Det ska han nog slippa nu när han har hus och trädgård. På tal om trärdgård så är mina tomater fortfarande gröna, trots att jag vårdat dem ömt de senaste veckorna. De får vatten och de får omsorg, nu är det upp till dem att betala tillbaka genom att bli röda, så att jag kan äta upp dem innan lovet är över.

Dagens låt: Modest Mouse - The world at large
I know that starting over is not what life's about.
But my thoughts were so loud I couldn't hear my mouth.
My thoughts were so loud I couldn't hear my mouth.
My thoughts were so loud.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home