Tuesday, July 31, 2007

Ovanlig händelse

I morgon ska jag göra något som jag inte gjort på mycket länge, närmare bestämt 18 månader, nämligen tvätta. Nu låter det rätt äckligt när jag skriver i att jag inte tvättat på ett och ett halvt år, men med det menar jag att jag inte tvättat på egen hand på den tiden. Eftersom jag vanligtvis bor hos mina föräldrar under veckorna brukar jag se till att få tvätten gjord där och slippa ta tag i det de få dagar i veckan jag är här hemma i Gävle. Förra sommaren skulle jag ha tvättat själv, men då gjorde jag en liten miss. Jag vet inte om det var mitt undermedvetna som låg bakom det hela, men det var i alla fall så att jag råkade lämna bort nyckeln som man använder för att boka tvättid med. Det var när jag slutade för terminen på jobbet. Jag skulle då lämna in mina nycklar till skolan eftersom det inte var helt klart att jag skulle få fortsätta. Jag gav ifrån mig alla nycklar som jag trodde hörde till skolans lokaler och skåp, då råkade min tvättnyckel komma med, jag trodde nämligen att den gick till ett skåp i mitt klassrum. Den nyckeln kom sedan bort och jag har sedan dess inte kunnat boka tvättid, det har jag sommartid löst med att tvätta hos min syster. Ett av mina sommarprojekt har nu varit att se till att få en ny nyckel och på så sätt kunna tvätta själv, nu är det fixat och i morgon mellan 10.30 och 14.00 ska jag bege mig till tvättstugan för att se om jag kommer ihåg hur man gör. Egentligen skulle jag ha bjudit hit mina elever i morgon för att bevisa att jag faktiskt klarar av att tvätta på egen hand, men med tanke på att jag inte gjort det på länge och inte är helt säker på att det kommer att gå smärtfritt så är det nog lika bra att jag tvättar utan publik. Det var mycket enklare när jag bodde på Sätra, då behövde man varken dosera tvättmedel eller bry sig om inställningar, det var i princip bara att trycka på play och vänta. Här är det en klart större utmaning och det ska bli spännande att se hur det går i morgon.

Dagens låt: Editors - Push your head towards the air
If I lay face down on the ground
Would you walk all over me?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home