Tuesday, July 17, 2007

Så ska det låta Ryan

Igår inledde jag mitt sommarlovslöfte, jag var nämligen iväg till gymmet tillsammans med Ronnie. Vi var på ett fint ställe inne i stan där man hade massvis med maskiner som såg nya ut, vissa av dem såg väldigt avancerade ut, så jag höll mig till de som jag kände igen från tiden då jag tränade i Kilafors. Det blev en timmes relativt hård träning innan vi avslutade med att pusta ut i bastun. I morse när jag skulle duscha hade jag sån träningsvärk i armarna att jag knappt kunde shamponera in håret, jag hade glömt hur det kändes att ha riktig träningsvärk i armarna, det var onekligen ett tag sedan. Nu handlar det bara om att försöka hålla igång med det här, då kommer jag att kunna bära ännu fler böcker på jobbet nästa termin.
Träningsvärken och det sega vädret har gjort att jag hållit mig inne idag, men det har bara givit mig eftra tid att lyssna igenom Ryan Adams nya skiva, som jag fick på posten idag. Jag har lyssnat igenom den ordentligt tre gånger nu och jag är väldigt nöjd, det här är utan tvekan det bästa han gjort sedan Gold, precis så här ska Ryan Adams låta. Några av spåren, som I taught myself how to grow old och Two, håller samma klass som många av låtarna på hans gamla mästerverk och han är verkligen tillbaka i den där alternativa countrypopen som är omöjlig att inte tycka om. Jag har läst igenom texthäftet ordentligt också(jag kan inte riktigt förstå de som inte köper skivor och går miste om häftet) och där får man ytterligare ett bevis på Ryans storhet. Han formulerar sig bra och vet precis när han behöver upprepa sig eller rimma, inga onödiga nödrim här inte. Det är egentligen bara en låt som jag inte gillade på en gång, det var Halloweenhead(även om den här versionen var bättre än den på skivan, den var lite för mycket Springsteenrock för att den skulle falla mig i smaken. Den absolut bästa låten från skivan har jag valt som dagens låt, den skulle absolut kunnat platsa på Gold, suverän. Nu hoppas jag bara få se Ryan live snart, det är en sak jag har kvar att uppleva.

Dagens låt: Ryan Adams - The sun also sets
I wanna show you what i've got inside
But you know those parts of me died
Just like that, they faded out
They faded out so fast

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hälsning från London! Hoppas allt är bra. Hade tänkt se matchen idag på en pub men den kanalen matchen viasdes på verkade strejka över hela london. Typiskt, men vi vann ju! Fick iaf köpt mig en matchtröja igår. Endast 33 pund på rea. Inte dumt alls. På den dyra affären kostade den 45 :). Måste fundera ut om det är värt pund att ha fa-cup finalerna från 80-talet på DVD... hm... har ju inga riktigt egna minnen! till dem så kanske inte. Vi hörs efter min veckas semester på kusten. YNWA

4:07 PM  

Post a Comment

<< Home