Sunday, July 15, 2007

Veckans lista v.28

1. Arnold Schwarzenegger - Jag börjar förstå att jag hade det bra när jag var liten, jag fick vara med under den tiden när actionhjältarna stod på toppen av sina karriärer och störst av dem alla var givetvis Arnold. Jag minns när jag såg Terminator 2 för första gången, det var tillsammans med David. Vi var båda helt tagna efter filmen, vi hade aldrig sett något liknande. Storyn, introt effekterna, actionscenerna, musiken, allt var perfekt. Mitt favoritband just då var Guns N Roses och de hade med min favoritlåt, You could be mine, i filmen. Det allra coolaste med hela filmen var ändå Arnold. Han går runt i skinnjacka och solglasögon ser tuff ut, han är klockren i rollen. Ikväll ska jag se Terminator 2 tillsammans med några kompisar och den kommer garanterat att vara underhållande den här gången också, trots att det är den film som jag sett flest gånger.

2. Kristoffer Åström - Spelningen i Sandviken i fredags var en höjdare, skön musik framförd på ett högklassigt sätt. Jag har nu börjat förstå att jag har alldeles för få skivor med denne man, min samling består endast av Northern blues och det är lite för tunt. I fredags spelade han bara två låtar från den skivan och eftersom jag gillade de andra låtarna han spelade också vore jag dum om jag inte skaffade mig resten av det han gjort också. Kristoffer Åström förtjänar en publik större än den som såg honom på det där flaket i Sandviken i fredags, så nästa gång vi hrä i trakten får chansen att se honom hoppas jag verkligen att det blir bättre uppslutning.

3. Ryan Babel - I veckan gjorde vi klart med två till nyförvärv, Ryan Babel och Yossi Benayoun. Jag tycker att båda köpen är bra för oss. Benayoun kom relativt billigt från West Ham och blir en bra ersättare till Luis Garcia, han har spelat i PL i några säsonger och behöver ingen anpassningstid till ligan. Ryan Babel är en värvning som jag är mycket positiv till, jag såg honom spela i U-21-EM och det jag såg då var imponerande. Nu är det givetvis stor skillnad mellan att spela i U-21 och att spela i världens bästa liga, men jag tror att Babel kommer att fixa det bra. Rafa har verkligen värvat bra i sommar, sedan tidigare har vi ju fått in Torres och även en gratis Andrei Voronin. Det är bra att Rafa bygger ett lag som håller länge, spelare som Agger, Reina, Alonso, Torres, Kuyt, Pennant, Babel och Mascherano har sina bästa fotbollsår kvar. Vi kommer att vara ett bättre lag nästa säsong, det är jag övertygad om.

4. Laleh - Jag brukar oftast lyssna på musik genom datorn, där har jag alla skivor inlagda och kan blanda och plocka lite som jag vill. De senaste dagarna har jag dock använt mig av stereon, jag har donat lite i tv-rummet och då är det bättre att använda den. En av skivorna som jag plockat fram och lyssnat på är Lalehs senaste skivan, den är fortfarande riktigt bra. Låtar som Mamma och Det är vi som bestämmer håller hög klass, precis som November. Laleh är dessutom duktig på att komma till Gävle när det är dags för turné, mycket sympatiskt. För att göra Djävulsankan nöjd lägger jag till den här länken också, mycket bra låt.

5. Magnus Carlson - Nästa helg ska jag se Weeping Willows i Bollnäs, skulle misstänka att denne man kommer ligga längre upp på listan efter det. Är ni i Bollnäs nästa lördag hoppas jag verkligen att ni tar er till Sävstaås och njuter av världens bästa band.

Dagens låt: Laleh - Hide away
I must admit that I
Been feeling so alone
It's what I am
It's what I’ve been, what I’ve become

0 Comments:

Post a Comment

<< Home