Tuesday, July 10, 2007

Måndagsunderhållning

Igår var jag och Den Gamle Franken på fotboll, det var Gefle mot Brommapojkarna som vi såg. Syrran hade fixat bra sittplatser åt oss så vi såg riktigt bra, förutom de gånger då spelet var bakom de pelare som, opraktiskt nog, håller upp taket på läktaren. Nu blev det inte mycket till spel i matchen, båda lagen var bleka och visade upp ett passningsspel som inte hör hemma i allsvenskan. Ett stiligt mål av Makondele fick vi se i alla fall. Det dåliga spelet på planen gjorde att jag och DGF hade chansen att diskutera en av de roligaste sidor jag sett på mycket länge. Det var Djävulsankan som skickade över sidan med katastrofala omslag till mig härom dagen och den är verkligen underhållande. Klicka in på sidan och njut av skivomslag så osmakliga att man knappt tror att det är sant, bl.a finns det omslag från skivor med The Gayes och Trivs me´ Brogrens. Sidan blir ännu roligare när man läser det som står under omslagen, så se till att göra det också.
Gårdagens Conan O´Brien var inte ett av de bättre avsnitt jag sett i sommar, jag har lite svårt för de där avsnitten när han ska åka ut till städer och sända från nån anläggning där. Nu var han i San Fransisco och publikens envisa skrikande och kommenterande gjorde att det tog en evighet innan showen kom igång, det är en sak att de skriker och jublar när det är befogat, men nu var det så många som ville höras i tv att det inte var tyst en sekund. Programmets avslutning var i alla fall en höjdare, det var nämligen Arctic Monkeys som stod för musiken och det var inte helt fel.

Dagens låt: Bright Eyes - No one would riot for less
Could you do it now?
Hell is here

0 Comments:

Post a Comment

<< Home