Monday, May 21, 2007

Två dagar kvar

På onsdag är det dags för finalen och nu börjar det onekligen att pirra lite grann, det kommer att bli en fruktansvärt jobbig kväll. En glädjande nyhet så här dagarna innan finalen är att Kung Carra och Gerrard bestämt sig för att skriva på nya kontrakt efter slaget i Aten är avverkat.
Jag har försökt förklara för mina elever att det är det viktigaste som visas på tv den här veckan, men jag har inte riktigt fått gensvar från alla, diverse tv-serier prioriteras tydligen före årets rysare. På tal om tv-serier har jag nu fått den andra halvan av OC berättad för mig, den första halvan fick jag en resumé av tidigare under terminen. Nu har jag i princip koll på hela serien trots att jag inte sett en sekund av den, det är inte illa. Tydligen slutade serien lyckligt för alla som förtjänade det, precis som det ska vara. Lika lyckligt hade det tydligen inte slutat i Six feet under, som alla i min familj utom jag ser. Mina föräldrar var väldigt nedstämad när jag ringde hem strax efter avsnittet slutat och på min systers sida märker jag även hon tog det som hände i serien hårt. Ett av de mer komiska slut jag minns från en serie jag sett är Tre Kronors slut, jo, jag såg faktiskt det. Där avslutade man med att spränga en lokal där alla seriens karaktärer var samlade i luften. Det var onekligen ett smart sätt att göra för att slippa spela in fler säsonger. Slutet på The Office var också ganska sorgligt, som tur var spelade man in ett briljant extraavsnitt som fixade till de problem som avslutade serien.
Dagens leverans från hemkunskapen var två olika sorters matbröd, mina elever behärskade även den konsten. Gott var det, precis som vanligt. Jag har ett väldigt bra jobb.

Dagens låt: The Killers - Somebody told me, videon dyker nog upp här snart också.

Pace yourself for me
I said maybe baby please
But I just don't know now
When all I wanna do is try

0 Comments:

Post a Comment

<< Home