Sunday, May 20, 2007

Missflyt

Gårdagens missflyt från pokern sitter i fortfarande, det fick jag ett tydligt bevis när jag skulle ta en promenad. På förmiddagen satt jag vid datorn och skrev omdömen skolarbeten, därför kände jag att jag borde pallra mig ut en sväng och få lite luft. Jag bestämde mig för att ta en promenad runt Brynäs. Under den promenaden lärde jag mig en av nackdelarna med att ha en iPod. När man har freestyle varnas man av att batterierna ska ta slut genom att musiken börjar gå långsammare, men det går fortfarande att lyssna, även om musiken blir sämre. För att hålla koll på min iPods batteri måste jag trycka på en knapp och kolla vilken färg lampan som lyser har, det glömmer jag bort. När batteriet på min iPod är slut går det inte att lyssna, inte alls. Idag hann jag gå i kanske tio minuter av min 45-minuters promenad när det blev tyst i mina öron. Då förstod jag vad som hade hänt, jag förstod också att jag skulle få tillbringa resten av promenaden med att lyssna på bilar som åkte förbi, i stället för att lyssna på Bonnie Prince Billy eller The Killers. Promenaden tappade genast i njutning, promenad utan musik är som havregrynsgröt utan sylt, nyttigt men väldigt torrt. Nu hade jag turen att få två telefonsamtal under min promenad, så jag klarade mig ganska bra ändå. Nu har jag i alla fall lärt mig att kolla batteriet innan jag beger mig ut på vandringar.
Jag har varit över hos syrran och Ronnie på vegmiddag ikväll, den här gången hade Ronnie snott ihop en iransk maträtt, väldigt gott. Det hela räckte dessutom till matlåda åt mig i morgon, så jag slipper göra i ordning en vita bönor-låda som förra veckan.

Dagens låt: Nick Cave - Are you the one I´ve been waiting for?
I think of you in motion and just how close you are getting
And how every little thing anticipates you
All down my veins my heart-strings call
Are you the one that I've been waiting for?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home