Monday, May 14, 2007

Dog soldiers

Igår hade vi filmkväll hos Kusen, efter många diskussioner och några matcher på NHL2007 kom vi överens om att se Dog soldiers. Jag hade inga som helst förväntningar på filmen, men jag blev positivt överraskad. Det var en lågbudgetvarulvsfilm, kanske inte så lockande, men de hade gjort det bra. Varulvarna visades inte under några längre sekvenser, detta gjorde att man slapp se närbilder på dregglande, konstgjorde dockor. I stället fick man se klipp så korta att de såg hyfsat bra gjorda ut. De rysare som är bra är de som använder den taktiken, de låter en inte se allt utan lämnar plats kvar till fantasin. Det här var ingen rysare som gjorde att man satt som på nålar, men den var klart underhållande och klasser bättre än de amerikanska rysare som massproduceras. Det kommer tydligen en uppföljare till Dog soldiers, jag antar att budgeten blir större nu, så det ska bli intressant att se om resultatet blir bättre eller sämre.
Det här är förresten mitt sexhundrade inlägg här på sidan, men då har jag snart hållit på i två år också. Jag läste igenom mitt första inlägg idag, det skrevs dagen efter min sista sommartunntömning på Kåren. Man kan lugnt påstå att det har hänt en del sen dess. När det inlägget skrevs var jag fortfarande lycklig över Liverpools vinst i CL, förhoppningsvis får jag chansen att bli lycklig en gång till nästa onsdag när det är dags för en finalrepris mot Milan.
I övermorgon är det dags för mannagrynspuddingen, för er som ännu inte smakat denna delikatess kan jag rekommendera att ni klickar här och gör en portion, ni kommer inte att ångra er.
Idag fick jag tacogratäng från hemkunskapen, som vanligt väldigt gott. I ett svagt ögonblick i fredags lovade jag att jag skulle baka något åt min klass innan de slutar, utan att ta hjälp av morsan. När en av mina elever dessutom spelade in mitt löfte blir det svårt för mig att komma undan, nu måste jag komma på något som är lämpligt att baka åt 30 personer. Det blir en utmaning det.

Dagens låt: The Killers - For reasons unknown

I know if destiny’s kind, I’ve got the rest of my mind.
But my heart, it don’t beat, it don’t beat the way it used to

0 Comments:

Post a Comment

<< Home