Tuesday, May 15, 2007

Nära ögat

Det höll på att hända något väldigt hemskt idag, men tack vare mina uppmärksamma elever slapp jag uppleva denna olycka. Utan min vetskap hade nämligen personalen i matsalen bestämt sig för att gå emot matsedeln och servera mannagrynspuddingen idag, i stället för i morgon, och i morgon skulle det severas fisk. Detta hade jag helt missat, inte så ofta jag går och kollar lappen vid matsalen. Som tur är har jag vid ett flertal tillfällen nämnt för mina elever hur mycket jag sett fram emot att få äta mannagrynspuddingen igen, så det var snabbt framme hos mig i morse och gjorde mig medveten om den förändring som hade kunnat förstöra min vecka. Nu fick jag i stället njuta av den goda måltiden tillsammans med mina elever, som dock inte inte uppskattade den lika mycket som jag gjorde. Jag lyckades ta på ett bra ställe av puddingen och fick lagom andel av både klumpar och skinn, väldigt lyckat. Nu tror jag inte att jag kommer att få mannagrynspudding igen på ett tag, det är inte ens säkert att jag får äta just den här typen av pudding fler gånger, det hänger på hur det blir nästa termin, men den här omgången var helt klart värd all väntan.

Dagens låt: The Killers - The river is wild

I never did get along with everybody else
I've been trying hard to do what's right
But you know I could stay here all night
And watch the clouds fall from the sky

0 Comments:

Post a Comment

<< Home