Sunday, May 13, 2007

Nej, låt bli

Idag stod det en nyhet i tidningen som verkligen gjorde att jag satte morgonoboyen i halsen, man har tydligen bestämt sig för att göra Terminator 4. Terminator 2 var min favoritfilm när jag var mindre och jag håller den fortfarande som den bästa actionfilm som någonsin gjorts, därför gjorde det ont att se den senaste uppföljaren som kom för ett par år sedan. All magi som fanns i de gamla filmerna var som bortblåst och kvar fanns egentligen bara Arnold, filmen var töntig och inte alls cool som T2. Nu ska man alltså göra en fjärde film i serien och nu ska inte ens Arnold vara med. Det är alltså ingen Arnold, ingen Linda Hamilton, ingen James Cameron, ingen Edward Furlong, alltså inget av det som hör till Terminator är kvar. Det var några nya typer som köpt rättigheterna till filmen och tydligen skulle manuset skrivas av samma personer som skrev förra filmen, om ni inget av ursprunget är kvar, kan man inte bara döpa filmen till något annat så man slipper dra Terminatornamnet i smutsen? Att filmen kommer bli skit tar jag för givet, det finns inget som talar för att den inte ska bli det, och jag ser framför mig hur man kommer försöka få den såld i affärerna efter en misslyckad tid på biograferna, i en Terminator-box med alla fyra filmerna. Coola scener ur T2 som den här och den här kommer beblandas med scener från skitfilmen Terminator 3 och den troligtvis ännu sämre Terminator 4. Kan man inte bara låta bli Terminator och låta de två första filmerna leva vidare utan att man sabbbar deras rykte med nytt skräp?

Dagens låt: Magic Numbers - Mornings eleven

Mornings eleven
The feelings are severed
I can't feel anything at all
But I would die for you
Oh I would die for you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home