Thursday, May 17, 2007

Alltid slut

Jag har några dagar ledig nu, det är klämdag på fredag och då jobbar inte vi. Ledig tid spenderar jag i Gävle, så nu är jag hemma i lägenheten och gör mig redo för lite rättning, helt ledig är jag inte. Ett problem som jag tycker mig stöta på väldigt ofta nuförtiden är att mina kaffebönor alltid är slut. Jag brukar ofta ha flera olika sorter att välja mellan när jag ska göra kaffe, men den senaste tiden har jag inte beställt från Stockholm som jag brukar, i stället har jag nöjt mig med att köpa här i Gävle. När jag köper här köper jag inte lika mycket och därför ta det slut mycket fortare än det gör annars, det känns som om jag tar det sista i påsen varenda gång jag fyller på min kaffekvarn. Idag tog jag det sista igen, så jag måste försöka pallra mig ner till stan i morgon och fylla på mitt kaffeförråd med en till omgång bönor. Det är samma problem med min lingonsylt. Jag äter alltid havregrynsgröt till frukost och till den har jag givetvis sylt, trots att jag inte tycker att jag tar överdrivet mycket sylt så tar det inte många dagar innan jag måste fylla på burken igen. Eftersom jag är ledig två dagar längre än vanligt nu räknar jag med att behöva köpa både sylt och kaffe, senast i morgon. Äpplen, müsli och mjölk är annat som jag ofta får slut på, men hur ofta jag än gör vita bönor står det alltid burkar i skafferiet, det är knepigt.

Dagens låt: The Killers - Sam´s town
And I'm sick of all my judges
so scared of what they'll find

0 Comments:

Post a Comment

<< Home