Thursday, January 04, 2007

Svagt löfte

Nyårslöften har aldrig varit något för mig, jag kan inte minnas att jag någon gång avlagt ett sådant. Jag hade funderingar på om jag skulle lova att lära mig knyta slipsknut i år, när ett flertal av mina elever kunde men inte jag kände jag att det kanske var dags att lära mig det, men något nyårslöfte blev det aldrig. För vå år sedan avlade en av mina kompisar ett av de svagaste nyårslöften jag varit med om. Det var Gorbatjov som lovade att han skulle sluta snusa. När klockan slog tolv och det var dags att byta över till år 2005 höll han högtidligt upp en nyöppnad snusdosa och vände uppochner på den, allt föll ur och det skulle vara det sista snus han var i närheten av. När nyårsfesten var slut gick jag, Gorbatjov och Kus hem till Gorbatjov och åt lite av Gorbatjovs mammas beryktade ärtsoppa. När vi ätit upp gick jag och Kusen hem och Gorbatjov lade sig för att sova. När jag träffade Gorbatjov på förmiddagen dagen efter berättade han att han råkat bryta mot asitt nyårslöfte. Han hade hittat en snusdosa hemma i lägenheten när han vaknade på morgonen och kunde helt enkelt inte motstå frestelsen att inleda det nya året med en snus. hans nyårslöfte höll alltså i 8-9 timmar, det slutade med att han mest ångrade sig att han slängt bort en hel dosa vid tolvslaget.
Upplevde lite nostalgi igår när jag satt och slappade vid datorn, av en händelse kom jag fram till den här låten. Som vi lyssnade på den på våra discon på mellanstadiet, Returns klassiker och Msg med When I´m gone var nog de låtar som spelades mest när vi hade våra discon i NTO-lokalen. Det var kul att höra låtarna igen, även om jag har dem kvar någonstans så är det inte varje dag som jag lyssnar på dem nuförtiden.

Dagens låt: The Jam - Down in a tube station at midnight

0 Comments:

Post a Comment

<< Home