Thursday, December 28, 2006

Shopping

Som lärare är man ledig en i mellandagarna, det är inte helt fel. Idag passade jag på att dra ut till Valbo tillsammans med Gamle Franken, Pokervinstförstöraren och Pokervinstförstörarens kompis. Eftersom vi fruktade att det skulle vara en hel del folk ute vid köpcentret så såg vi till att komma iväg i gryningen, vilket betyder strax före klockan tio. När vi kom dit märkte vi till vår förtjusning att det var nästan tomt med folk, det var så lite folk att vi vågade oss igenom portarna till IKEA. Vanligtvis hatar jag att gå på IKEA, man får alltid trängas och knuffas med vilda människor på jakt efter en ny bokhylla. Mina besök brukar sluta med att jag plockat med mig ett gäng pennor och kanske kostat på mig att köpa en toalettborste, det är ungefär vad jag orkar sno åt mig på vägen mot utgången. Idag var det så lite folk att det öppnades som en ny värld för mig, man kunde ta sig tid att titta på saker utan att behöva använda armbågarna. Givetvis passade jag på att utöka mitt pennförråd, Blandskivselevens leverans kommer inte att räcka en hel termin så det var lika bra att ta några extra. Mitt mål med besöket var att hitta ett cd-ställ och det lyckades jag med, tyvärr tog det bara 190 skivor, så jag kommer att få kombinera det med mitt gamla. Det verkar inte vara inne att ha många skivor nuförtiden, det fanns inget större ställ än det jag hittade och det är lite illa. Om man, som jag, köpt cd-skivor sedan slutet av 80-talet har man hunnit skaffa sig en bra bit över 190 skivor.
När besöket på IKEA var över införskaffde jag mig två saker som jag verkligen behövde, nämligen propplösare och ett nytt tangentbord. Jag har haft stopp i mitt handfat i snart en månad, men eftersom jag är här så pass sällan har jag inte orkat ta tag i det, nu är jag tvungen. Nu har jag propplösare i lägenheten, återstår att se om jag får ordning på det hela också. Jag siktar på att ha gjort något åt det innan lovet är över. Mitt gamla tangentbord var, milt uttryckt, slitet. Jag skaffade det när jag flyttade hit till Gävle och har sedan dess spilt ett flertal frukostar över det, dessutom slet jsg ut några av tangenterna när jag spelade NHL2001 för några år sedan. Jag har länge tänkt att jag skulle skaffa ett nytt, men det har inte blivit av. Nu köpte jag att slimmat tangentbord, en aning ovant kan jag säga. Jag tror aldrig jag fått skriva om ord så många gånger som jag gjort i det här inlägget och det skyller jag på tangentbordet.
När vi åkte ifrån IKEA hade det fyllts på rejält med bilar på parkeringen, men tack vare vår pigghet på morgonen slapp vi undan all trängsel.

Dagens låt: Paus - Kärlekens tunga

0 Comments:

Post a Comment

<< Home