Wednesday, December 27, 2006

Nyårskrönika

Eftersom det börjar närma sig ett nytt år är det dags för mig att göra en slags sumering av året som gått. Precis som ifjol kommer krönikan att vara i två delar, listan(som presenteras för femte året i rad) dyker upp under helgen.
Vill ni se fjolårets krönika är de bara att klicka in er till december 2005 så hittar ni de belönade för förra året.
Årets utnämningar:

Årets bedrift: Min uppvisning med pekpinnen.

Årets skiva: Morrissey - Ringleader of the tormentors

Årets låt: Life is a pigsty - Morrissey

Årets konsert: Morrissey i Karlstad

Årets språkgeni: Fugelsang i Tyskland. Käse?

Årets håla: Uckerath

Årets affär: Lidl i Uckerath

Årets intro: You´ll never walk alone innan Morrissey

Årets inte-längre-badkruka: Jag, badade faktiskt nästan tio gånger i somras.

Årets Nina: Persson, spelningen i Borlänge var kanon.

Årets Diego: Maradona, hade väldigt gärna varit i Globen och sett honom.

Årets whisky: Ardbeg, i konkurrens med Lagavulin.

Årets dryck: Kaffe, i hård konkurrens med Oboy.

Årets överraskning: Kris Kristofferson, om någon sagt till mig när jag såg Blade att jag skulle gilla Kris musik hade jag inte direkt tagit det på allvar.

Årets klass: 9.2. Min första klass.

Årets pub: The Albert, aldrig upplevt något liknande.

Årets film: Walk the line, i tuff konkurrens med X-men 3.

Årets mutant: Beast, Kelsey Grammer gjorde honom perfekt.

Årets mest saknade: Weeping Willows, men nästa år kommer det nytt material.

Årets köp: Min nya bil, ett klart uppköp.

Årets mål: Gerrard hemma mot Villa, jag var där.

Årets restaurang: Fritten pitten i Uckerath, sympatisk försäljare.

Årets gåshud: YNWA på Anfield, magiskt.

Årets gåshud 2: Last night I dreamt that somebody loved me på Hovet

Årets gåshud 3: Nationalsångerna innan Sverige-England.

Årets affär 2: Liverpoolshoppen, tur att man inte är dit oftare, det skulle bli dyrt.

Årets närkontakt: Jag och CL-bucklan.

Årets bild: Jag och Magnus Carlson efter Moz spelning, kanske inte den bästa bilden, men en upplevelse.

Årets miss: Pastan i Borlänge, trots att det var i somras minns jag hur död den pastan var.

Årets miss 2: Grand, konkurs och lite folk. Inget kan ersätta CH.

Årets mest spelade efter Moz: Bonnie Prince Billy - You will miss me when I burn

Årets mest saknade 2: Conan O´Brien. Nu när jag jobbar kan jag inte se detta genis show.

Årets kaffe: Espresso Habanero, starkare blir det inte.

Årets chock: Jag åkte skridskor, fattar det inte riktigt själv.

Årets citat: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" Det sade jag innan orienteringsdagen, sedan dök jag själv upp till den regniga skogen i tygskor och jeans.

Årets skräll: CSKA Gorbatjov vidare till andra omgången i cupen, mycket oväntat.

Årets bokning: Kris Kristofferson, kommer bli häftigt.

Årets måltid: Mannagrynspuddingen i skolan v.46, äntligen!

Årets fest: Rajrajs svensexa, en mest jag aldrig kommer glömma.

Årets dvd-släpp: Angne och Svullo-dvd:n.

Årets trailer: Spider-Man 3, ska bli väldigt spännande att se filmen när den kommer i maj.

Årets enklaste avsked: Djimi Traore till Charlton, har inte saknat honom en sekund.

Årets heldag: Karlstadresan med YWNK. Tåg, Stockholm, tåg, Karlstad, öl på stan med YWNK och forumdaniel, förfest hos forumdaniel, Moz, Magnus Carlson, slappande i baren, hotellsömn. Bättre dagar har man sällan.

Årets regnskur: Tågstationen utanför Köln, trodde inte att det kunde regna så mycket.

Årets oövervinnerliga uppgift: Byta film i kameran, heopplös uppgift.

Årets chokladbit: Min fordmotorhuv, tror inte chokladen är så god längre.

Årets nästa bästa låt: Moneybrother - Bara ett fån gör så mot sig själv

Årets händelse i Gävle: Moneybrother på Skottes, makalöst.

Årets överraskning 2: Robbie Fowler tillbaka i LFC.

Årets fråga: Sax, påse, sten eller sten, sax och påse?

Årets David Brent: Den Gamle Franken, fick nästan besöka Office.

Årets parad: Camp Sweden till arenan i Köln.

Årets ramsa: We all dream of a team of Carraghers

Årets inflyttning: Ronnie hos storasyster

Årets ras: CSKA Gorbatjov firar nyår som seriejumbo

Årets penna: IKEA-pennan, utan leveranserna skulle jag aldrig ha några pennor.

Årets minst saknade: Högskolan, skönt att slippa alla trista föreläsningar.

Årets återseende: Alf, precis så bra som jag mindes det.

Årets spel: Mario Kart 64, Kusens X-box har gått het de senaste månaderna.

Årets klocka: Gasklockan, där Laleh spelade.

Årets slitgöra: Skridskoknytningen på lågstadiet, fick sår på fingrarna av allt knytande.

Årets felval: Tomes Ledin och VM-låten, vem kom på den idén?

Årets sämsta: Mange Schmidt - Glassigt, hemsk låt.

Dagens låt: Morrissey - Life is a pigsty

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Intressant läsning, håller med om en hel del. Speciellt om att man fick gåshud av nationalsångerna innan Sverige-England-matchen, fast själv höll jag på "fel" lag, vilket jag fått en del skit för.

Hade det inte varit för den där Ronaldo som fick Ronney utvisad i Portugal-matchen så hade det kunnat gå. Jag är fortfarande bitter....

8:05 AM  

Post a Comment

<< Home