Monday, January 01, 2007

2007

Jaha, då var det dags för ett nytt år igen. Vi väntade ikn det nya året hemma hos Familjen RajRaj igår och det var mycket trevligt. I princip hela min bekantskapskrets här i Gävle var på plats, det var egentligen bara Gorbatjov som inte fanns med. Sammanlagt var vi nog 25 personer på festen och eftersom det var bestämt att alla skulle ta med mat att bjuda på så blev det en hel del att äta. Sedan satt vi och snackade i väntan på tolvslaget. När klockan var strax före tolv tog vi på oss skorna och gick ut på gården, där skålade vi alla i champagne och tittade på fyrverkerierna som small på olika ställen på himlen. När tolvslaget var avklarat gick vi in och satte oss vid ett bord och spelade Pictionairy. För er som aldrig sett mig rita kan jag säga att jag är lika konstnärlig som jag är teknisk. I skolan har jag två principer som jag går efter: Jag sjunger inte och jag ritar inte, anledningen till det är givetvis att jag inte kan sjunga och att jag inte kan rita. Nu hamnade jag i samma lag som Herr och Fru Fugelsang. Hade det inte varit för det regeltänjande laget med Den Gamle Franken, RajRaj och Jeppe på Berget hade vi haft goda möjligheter att ro hem vinsten, men det var inte tack vare mitt ritande. Bland annat fick jag i uppgift att rita "Transportband". Vem säger egentligen transportband? Jag lyckades med mina allra finaste bilder att få mina lagkamrater att gissa på rullband, så det var inte jättelångt från att lyckas. Som tur var skötte mina två lagkamrater ritandet bra och när spelet bröts hade vi knipit en stabil andraplats, det tredje laget med Liv, Pokervinstförstöraren och Hasse Holmqvist var klart distanserade. Hade vi haft en domare i spelet hade säkerligen vinnarna blivit straffade med poängavdrag(T.ex är tjock och tjockis är inte samma sak, man får inte heller göra gester med fingrarna när man ska rita massage), så egentligen kan säga att vi vann spelet. Kanske inte så konstigt att jag vann i spelet, vi spelade faktiskt ett liknande under sista jobbveckan med åttorna och några inhoppande nior, så jag hade tränat en del på att tyda teckningar.

Dagens låt: Laleh - Mamma, fortfarande otroligt bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home