Friday, January 05, 2007

Smak av studentlivet

De senaste veckorna har jag haft jullov och speciellt de senaste dagarna har påmint mig om hur det var att vara student. Jag har nämligen använt dagarna på samma sätt som jag gjorde när jag hade hemtentor under tiden på högskolan. Till att börja med ställer jag klockan på väckning vid nio varje morgon, för att komma upp i hyfsad tid. Anledningen till att jag måste upp på morgonen är att jag vill få lite jobb gjort så tidigt om möjligt, precis samma sak var det när jag skrev hemtenta. Då klev jag upp tidigt och satte mig vid datorn för att jobba. När jag gjorde mina hemtentor jobbade jag alltid i morgonrock, det gör jag nu också. Det ger en väldigt avslappnad känsla och är dessutom ruggigt bekvämt. Eftersom jag är uppe i tid hinner jag få mycket gjort före lunch, det ger mig möjlighet att dra ner på stan och ta en kaffe med kompisarna efter lunch, något jag ofta gjorde under min tid på högskolan. Även kvällarna ser ut som de gjorde under högskoletiden, det blir ganska sena kvällar med kompisarna, antingen film eller poker. När jag pluggade brukade jag alltid avsluta kvällen med att titta på Conan O´Brien, men det har inte blivit mycket av den varan under de här veckorna. Conan har nämligen visats mycket senare nu än han gjorde när jag var en trogen tittare. TV4+ har fått för sig att visa en säsong av 24 på den tid som Conan brukade visas, vilket har lett till att Conan inte börjat förrän strax innan ett, för sent för mig. I stället för Conan har det blivit så att jag kollat på Scrubs på sexan innan läggdags, det är en serie som växer. I början när den gick på tv tyckte jag att den var rätt trist, men nu när jag sett ganska många avsnitt har jag börjat ändra mig.
När jag pluggade brukade jag ofta gå på promenader för att komma ut, det har jag gjort den här veckan också. När man gör det mesta av jobbet vid datorn blir man väldigt seg i både skallen och kroppen, därför känner jag att jag behöver en promenad då och då. Det är ingen större uppoffring att gå ut och knalla en sväng nu när min iPod fungerar som den ska, får jag lyssna på musik blir det mesta roligt.
Det har varit skönt med en sådan här vecka, men samtidigt känns det bra att jobbet börjar snart igen. Det ska bli riktigt skoj att komma tillbaka till jobbet och inleda läsårets sista termin och jag är jävligt glad att det är till jobbet jag åker på måndag och inte till högskolan.

Dagens låt: Bush - Inflatable

0 Comments:

Post a Comment

<< Home