Monday, January 08, 2007

Jobb igen

Idag var jag tillbaka på jobbet, det kändes bra. Efter en lång ledighet som den jag haft nu borde jag egentligen varit utvilad när jag kom till skolan i morse, men så var inte fallet. En av anledningarna till att jag inte var speciellt pigg i morse var att jag ställt om mina dygn en aning, när jag jobbar brukar jag sällan komma i säng efter elva, nu när jag varit ledig har jag gått till sängs efter ett varenda kväll. Igår försökte jag somna vid elva, det var ganska dödfött. Jag låg och vände på mig i ganska länge utan att känna mig det minsta trött, när jag sedan började känna att jag kanske var på gång att slockna började någon i huset att duscha. Det är inte första gången som någon av mina grannar bestämmer sig för att ta en nattdusch och det låter verkligen som om rören går genom skallen på en när man ligger där i sängen och försöker sova. Till slut gjorde jag det enda rätta, jag tände min sänglampa och läste en Ernie-tidning, när jag gjort det sälckte jag och somnade.
När klockan ringde vid halv sex i morse trodde jag att den skämtade med mig, men det gjorde den inte. Det blev inte riktigt det timantal det borde blivit igår, men det kommer jag nog att ta igen ikväll med tanke på att jag redan nu börjar känna mig trött. Snart är jag tillbaka i min dygnsrytm igen, jag brukar aldrig ha problem med tidiga morgnar så i morgon kommer jag nog att ta mig upp ur sängen utan några större problem.

Dagens låt: Bright Eyes - Easy/lucky/free

0 Comments:

Post a Comment

<< Home