Monday, January 29, 2007

Grammis

Förra veckan var det guldbaggegala på tv, nu vankas det grammisgala. Om jag var lite besviken över att jag sett så få av de nominerade filmerna på guldbaggegalan så är jag besviken över att jag tvingats höra många av de artister som är nominerade på grammisgalan. Bl.a har juryn på något sätt lyckats få med 7milakliv som en av årets låtar, jag kan inte fatta vad folk gillar med den låten. Texten är helt sanslöst dålig och videon skulle lätt ha platsat på 100 höjdare, men tydligen finns det några där ute som hittat något positivt i skiten. Bland de nominerade för årets nykomling finns Basshunter med, det är egentligen inte ens värt att kommentera hur jäkla pinsamt det är. Jag hoppas verkligen att riktiga artister som Marit Bergman och The Knife får med sig så många grammisar som möjligt hem. Såg förresten att man ska dela ut en specialgrammis till årets ringsignal också, jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Vad kommer härnäst, årets väckarklockeringning? Årets sms-ljud kanske? Om grammisgalan ska ha kvar någon som helst trovärdighet ska dom skrota det priset på en gång, skitsamma att det är telia som delar ut det, de kan dela ut priser på nån egen plojgala. En gång i tiden var grammisgalan rätt intressant, men nu känns det som om den tappat mycket. Rockbjörnen är samma skit det också, deras pristagare var inte mycket att hurra för. Jag får helt enkelt starta en egen gala för att det ska gå rätt till.

Dagens låt: Social Distortion - Highway 101

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om det får dig att känna dig bättre så vann Marit Bergman faktist ett pris i fredags. 'Årets bäst klädda kvinna' på ELLEgalan ;D

Men allvarligt, årets ringsignal? Det tycker tom jag är överdrivet!

12:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Årets ringsignal känns väl lite sådär va? Frågan är: Blir man ens glad för att få det priset?

11:07 PM  

Post a Comment

<< Home