Sunday, January 21, 2007

Bernard Pivots frågor

Actors studio är ett mycket bra program så går på Canal+. James Lipton intervjuar där kända skådisar om deras karriär. Idag såg jag intervjun med Al Pacino. Pacino är en av mina absoluta favortiskådisar, inte så konstigt med tanke på de insatser han gjort i Gudfadern, Scarface, En kvinnas doft, Carlito´s way m.fl. Det var väldigt intressant att höra honom prata om sin karriär och hur det var att spela in några av mina favoritfilmer. Det är synd att Pacino, och även DeNiro, inte gör lika bra filmer längre. Att Pacino bara sitter med en oscar hittills är en skandal och med tanke på de roller han väljer nuförtiden så kommer det nog inte att bli några fler heller.
I slutet av varje utfrågning får besökarna i programmet svara på ett frågeformulär som utformats av Bernard Pivot. Efter att ha sett ett flertal avsnitt tänkte jag ge mig på att besvara frågeformuläret jag också, så att jag är förberedd den dagen jag blivit en berömd skådis(kanske något för mitt nästa liv).
Så här lyder det i alla fall:

What is your favorite word?
-Det är svårt att komma på ett favoritord, men ett ord jag gillar är "petitess".

What is your least favorite word?
-Kopiator, ingen motivering krävs här.

What turns you on?
-Personlighet, när man vågar vara sig själv och inte bryr sig så mycket om vad andra tycker.

What turns you off?
-Dålig musik.

What sound do you love?
-Liverpoolpublikens sång när laget kommer in på planen, det blir inte större än så.

What sound or noise do you hate?
-De håller på och borrar på skolan nu, jag avskyr det ljudet.

What profession other than yours would you like to attempt?
-Sitta i tv och kommentera fotboll vore inte helt fel, att få betalt för att kolla på fotboll.

What profession would you not like to participate in?
-Jag skulle ha svårt att jobba med sjuka och äldre, mest för att jag är rätt kräsmagad och aldrig skulle kunna borsta tänder eller byta blöjor på vuxna människor. Jag är väldigt imponerad av de som klarar av sådana jobb.

What is your favorite curseword?
-Jag har försökt att dra ner på svärandet sedan jag började jobba, men jag missbrukar "fan" fortfarande.

If god exists, what would you like him/her to say to you when you reach the pearly gates?
-Att få möta Maradona vore så stort att jag ändå inte skulle höra vad han sa.

Så, nu är det bara en framgångsrik skådespelarkarriär som fattas, sen är jag redo för James Lipton.

Dagens låt: The Magic Numbers - Forever lost

0 Comments:

Post a Comment

<< Home