Saturday, January 20, 2007

Veckans lista v.3

1. Jamie Carragher - Liverpool slog Chelski idag, 2-0 blev slutresultatet och det var aldrig något snack om saken. Ryssens ihopvärvade lag hade inget att komma med förutom Didier Drogba och han blev helt bortplockad av en fantastisk Jamie Carragher. Jag hatar Drogba, han är ett svin som lägger sig enkelt, men det går inte att bortse från att han är en ruskigt skicklig spelare. Han har avgjort matcher mot oss tidigare och hans klackfint mot Hyypiä på Anfield förra säsongen sved förbannat mycket. Så att se Carra plocka bort Drogba som han gjorde idag var en fröjd. Varje gång Drogba hade bollen i närheten av straffområdet så var Carra där och sparkade bort den, sedan snöt han sig som han alltid gör när han varit inblandad i en situation. Carra inledde säsongen lite taffligt, men på sistone har han varit precis så bra som man vant sig vid de senaste åren. Carra har ett hjärta som är större än hela Chelskis trupp tillsammans och sådant kan man inte köpa för rubel.

2. Paul Weller - Jag har lyssnat väldigt mycket på The Jam senaste veckan, nya favoritlåtar dyker upp hela tiden och jag är verkligen glad att jag tog mig i kragen skaffade en skiva med dem. The Jam är det närmaste punk jag kommit sedan min punkperiod på högstadiet, då jag uteslutande lyssnade på punk och gick med långt hår och kängor. Dia Psalma, Radioaktiva Räker och Köttgrottorna i all ära, men The Jam är på en annan nivå. Det positiva med att upptäcka ett gammalt band är att det finns mycket musik att lyssna på och jag har mycket kvar att utforska innan jag tömt The Jam och Paul Weller.

3. Ricky Gervais - Idag kollade jag, Kusen, Hasse Holmqvist och Liv på några avsnitt av The Office. Ju mer jag ser av den serien desto mer framstår den som den bästa serie som gjorts. Trots att jag sett alla avsnitt flera gånger så kan jag inte låta bli att skratta. Ibland är det så pinsamt att man knappt kan titta, men det är samtidigt helt briljant. SVT har verkligen gjort rätt som visar hela serien i repris på bästa sändningstid under helgerna, de som inte såg serien förra gången måste helt enkelt få en bra chans att se den den här gången. Avsnitten vi såg hos Kusen idag innehöll bland annat Brents motivationsföreläsning där han springer ut till "Simply the best", otroligt roligt. Gervais är magnifik som Brent, hans minspel och hans kommentarer går inte att se för många gånger. När han sitter och jämför sig med Jesus in seriens sista avsnitt når han verkligen upp till höjden av ödmjukhet.

4. Mark Wahlberg - Det är inte för hans tid i Marky Mark and the funky bunch som han är med på veckans lista, den saken är säker. Anledningen till att Wahlberg är med på listan är hans insats i The Departed, som jag såg förra helgen. Han gör en väldigt bra insats i en roll som passade honom mycket bra. Han behöver inte agera speciellt mycket, han ska mest vara sur och se tuff ut, det klarar han bra. Jag har aldrig varit något fan av honom, han har mest gjorde filmer som man sett och sedan glömt bort, men den här gången gjorde han en insats som jag kommer att minnas ett tag i alla fall. Det är en stark utveckling att gå från The Big Hit till att få filma med Scorsese.

5. Andreas Dackell - Brynäs var bäst i Sverige i några dagar och bäst i Brynäs är min gamle idol Andreas Dackell. Jag har varit lite besviken på honom sedan han kom hem från NHL, men den här säsongen har han varit grym. Till att börja med har han varit suverän i boxplay och nu har han även börjat producera framåt. Brynäs har avrit ett bottenlag i flera år, men nu ser det bra ut och man kanske till och med vågar hoppas på avancemang förbi kvartarna i slutspelet.

Dagens låt 2: The Charlatans - Can´t get out of bed

0 Comments:

Post a Comment

<< Home