Saturday, January 27, 2007

Historia

Igår delade jag ut en hemtenta i historia till mina nior, samtidigt blev jag under dagen smärtsamt påmind om min egen historia två gånger under dagen. Den första gången var på jobbet. När jag gick i nian själv såg jag inte riktigt ut som jag gör nu, jag klädde mig annorlunda än nu och jag hade en annan frisyr. På mitt skolkort i nian har jag på mig en svart Köttgrottorna-tröja och har hår ner till axlarna, dessutom ser jag ganska arg ut. Jag borde ha fattat att det skulle dyka upp på skolan till slut, men jag blev ändå rätt förvånad när en av killarna i min klass kom in med en skolkatalog i handen och pekade på mig som 15-åring. Det känns som att det kortet är mer än nio år gammalt, men det är det inte. Det är bara nio år sedan jag gick i nian och det är antagligen därför de lyckades få tag på kortet. Tur att man inte hade skolkatalog på lågstadiet, för där har jag ett klassfoto som är mindre lyckat om man säger så.
Skolkatalogen var en ganska rolig incident, den andra gången jag blev påmind om min historia var mindre trevlig. Det var CSN som påminde mig om att jag tillbringat några år på högskola och lånat pengar av dem, nu vill de tydligen att jag ska börja betala tillbaka. Jag har försökt förtränga att det skulle dyka upp ett brev från dem, men nu går det inte att komma undan längre. Nu kommer jag att få sådana där räkningar med jämna mellanrum tills jag är 50 år, men jag hade inte kunnat plugga utan dem, så jag antar att jag ska vara tacksam.
På tal om historia, jag var här, magiskt.

Dagens låt: Morrissey - I have forgiven Jesus

0 Comments:

Post a Comment

<< Home