Tuesday, December 05, 2006

Taskig kalender

Som jag tidigare nämnde på den här sidan så fick jag en liten julkalender av min syster i helgen. I morse när jag ätit min frukost och vandrade runt yrvaken i köket för att vakna till nog för att ta mig till toaletten, så gick jag fram till min kalender för att trycka ut den lilla pralin som fanns bakom lucka fem, trodde jag. Jag pressade in luckan och väntade mig att det skulle ramla ut en liten, god chokladbit på den andra sidan. Till min stora, nyvakna förvåning hände det ingenting. Luckan var tom, ett lockbete. Jag vet reglerna för chokladkalendrar, man får inte plocka ur de andra luckorna i förväg, då försvinner meningen med den. Jag förstod snabbt varför det inte var någonting i luckan. På baksidan av kalendern är det en bild av jungfru Maria, en viktig kristen karaktär och det kan vara orsaken till att jag inte fick godis. När vi var i kyrkan i fredags med skolan skulle alla i kyrkan be "Fader vår", eftersom mina gudar heter Maradona och Morrissey tyckte jag inte att det fanns någon större anledning för mig att knäppa händerna och be till en gud jag inte tror på. Det kan vara en anledning till att jungfru Maria-kalendern ville straffa mig. Hur straffar man bättre än chokladsugen, trött lärare än att lura honom att han ska få choklad och sedan inte ge honom något? Jag skulle gjort som eleverna sa och åtminstone knäppt händerna, jag hade ju inte behövt be, då kanske jag fått min godisbit i morse. I stället fick jag stilla mig chokladbehov med ett glas oboy, men nu hoppas jag verkligen att morgondagens lucka innehåller någon tendens till choklad. Om det är tomt i morgon tänker jag öppna varenda lucka tills jag hittar en pralin, då bryter jag mot chokladkalendrarnas gyllene regel, men det skiter jag i. Jag förtjänar godis i morgon, så det så.

Dagens låt: R.E.M. - Everybody hurts, vissa låtar tröttnar man aldrig på.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag kan fortfarande inte fatta att jag missade att en bit saknades. är du SÄKER på att du inte sköt iväg den när du öppnade?

2:52 PM  
Blogger Tomas said...

Jag är hundra procent säker, hade handen under.

10:46 PM  

Post a Comment

<< Home