Wednesday, November 29, 2006

Två veckor kvar

Idag är det på dagen två veckor till Moneybrothers konsert i Gävle, då är det lucia och det innebär i år en färd till Skottes och en trevlig konsertupplevelse. Det är dock mycket som ska göras innan dess, så jag kan inte riktigt börja ladda än. I morgon blir det i alla fall en filmkväll med min gamla gymnasiepolare. Tyvärr råkade jag glömma min Alf-box hemma i Gävle, det kanske får bli lite Angne & Svullo i stället. Igår fick jag nämligen min hett efterlängtade dubbel-dvd med det bästa från deras underbara tid tillsammans. Tidigare i år skrev jag på den här sidan och efterfrågade en box med det bästa av Svullo, sedan dess har det kommit ut två välpackade dvd:er med det absolut bästa som detta geni gjort. Jag har onekligen stor makt i mediavärlden när de lyder min önskan så snabbt.
Svullo är tillsammans med Ronny & Ragge det som jag skrattade mest åt när jag var mindre och det är fortfarande otroligt roligt. Nu var det längesen jag såg någonting med Ronny & Ragge, men bara nostalgin kring det programmet skulle säkert få mig att garva rejält.
När man ändå pratar nostalgi kan det komma väl till pass med en riktig klassiker som dagens låt. Enormt bra låt som man helt enkelt inte kan tycka illa om:

Dagens låt: Moody Blues - Nights in white satin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home